شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله مدرسی

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای شیعه عراق از گفتگوی حاکم میان بغداد و اقلیم کردستان و توافقات انجام گرفته در خصوص چالش های موجود استقبال کرد و گفت: امیدواریم عراق نمونه ای باشد برای دیگران در انتخاب گزینه گفتگو به جای دست بردن به سلاح.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای شیعه عراق از گفتگوی حاکم میان بغداد و اقلیم کردستان و توافقات انجام گرفته در خصوص چالش های موجود استقبال کرد و گفت: امیدواریم عراق نمونه ای باشد برای دیگران در انتخاب گزینه گفتگو به جای دست بردن به سلاح.

معظم له در بیانیه ی روز جمعه، از ترکیه خواست که درجه آگاهی خود را تا بالاترین حدّ بالا ببرد و فرصت را از کسانی که خواهان ورود کشورمان به جنگی هستند که هیچ سودی برایمان ندارد، بگیرد.

وی افزود: از طریق گفتگوی سازنده، راه های برقراری صلح و برپایی عدالت حاصل می شود.

آیت الله مدرسی در همین راستا با درخواست از رزمندگان یمنی به ویژه در جنوب یمن برای توجه به زبان گفتگو و کنار گذاشتن زبان سلاح، گفت: آینده یمن و شکوفایی آن در گروه صندوق های رأی گیری است و نه در گرو صدای گلوله، توپخانه ها و موشک ها.

وی تصریح کرد: همگی در جهان به دنبال منافع خود هستند و شاید برخی به دنبال فروش سلاح های قدیمی خود هستند تا زرادخانه ی خود را بروز کنند در حالی که میدانند به واسطه این سلاح ها ده میلیون یمنی از گرسنگی به خود می پیچند و بیشتر از  آن در سوریه با سختی و رنج زندگی می کنند.

آیت الله مدرسی در پایان از ملت های اسلامی خواست که به ضرورت بیداری و تلاش در راه خوشبختی ملت ها توجه کنند و افزود: ما باید در کشور خود، خودمان و وطنمان را دوست داشته باشیم و با هم تفاهم داشته و برای خوشبختی ملت ها تلاش کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha