جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اشاره کرد و گفت: امروز به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب نزدیک می شویم و معقتدیم که این پیروزی تنها داخلی، منطقه ای و ملّی نبود، بلکه در تاریخ معاصر تغییر بزرگی به وجود آورد و آن پیروزی اسلام، تشیع و ملت های مستضعف بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف درخواست هایی که برای حضور نیرو های آمریکایی برای نظارت بر انتخابات در مناطق سنی نشین می شود را ردّ کرد و اظهارات مفتی اسبق عراق را در دعوت برای لغو انتخابات، محکوم کرد.

وی افزود: وزارت کشور و نیرو های عراقی می توانند امنیت را برقرار کنند و بر اساس قانون اساسی ورود نیرو های بیگانه درست نیست.

حجت الاسلام قپانچی به اظهارات وزیر مهاجرت عراق پیرامون بازگشت بیش از دو میلیون و نیم آواره به مناطق خود و تلاش آن برای بازگشت باقی مانده آن ها در ماه آینده اشاره کرد.

ایران از طریق دولت عراق برای آزادی این کشور کمک کرده است

امام جمعه نجف اشرف به اظهارات مفتی اسبق عراق اشاره کرد که به دلیل اینکه انتخابات را غیر قانونی و طایفه ای دانسته خواستار لغو آن شده و مدعی شده این انتخابات درسایه دولتی فاسد انجام می گیرد و ایران حکومت را در کنترل دارد.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی گفت: خود اهل سنت به این اظهارات پاسخ دادند و گفتند که فساد با انجام اصلاحات و تغییر از سوی نامزد های انتخاب شده برطرف شود و طائفه گری باید از سوی مفتی کنار گذاشته شود.

حجت الاسلام قپانچی با تاکید بر اینکه انتخابات طایفه ای نیست بلکه هر فردی در انتخاب نامزد آزاد است، از مفتی عراق خواست پیرامون اینکه ایران به دولت جهت می دهد، دلیل بیاورد.

وی با اشاره به اینکه رقابت های بین المللی واقعیت دارد و ایران از طریق دولت عراق برای آزادی این کشور کمک کرده است، خواستار قطع نفوذ سعودی و آمریکایی در عراق شد.

پیروزی انقلاب، پیروزی اسلام، تشیع و ملت های مستضعف بود

حجت الاسلام قپانچی در بخش دیگر خطبه های جمعه به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اشاره کرد و گفت: جهان همراه با مردم ایران در جنبش و حرکت بود و اقدامات امام خمینی و قدرت او را در سرنگونی شاه زیر نظر داشت.

وی افزود: امروز به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب نزدیک می شویم و معقتدیم که این پیروزی تنها داخلی، منطقه ای و ملّی نبود، بلکه در تاریخ معاصر تغییر بزرگی بوجود آورد و آن پیروزی اسلام، تشیع و ملت های مستضعف بود.

وی همچنین به ارکان پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: این موارد، ملت آگاه، مرجعیت دینی و دین است.

دولت بحرین در همان پرتگاهی می افتد که صدام افتاد

حجت الاسلام قپانچی در بخش دیگر به اقدام رژیم آل خلیفه در لغو تابعیت تعدادی از شهروندان بحرین با انگیزه طایفه ای و فرستادن آن ها به عراق اشاره کرد و تصریح کرد: این نوعی استبداد و فرقه گرایی است و دولت بحرین در همان پرتگاهی می افتد که صدام افتاد.

امت بدون امام به تفرقه دچار می شود

امام جمعه نجف اشرف در خطبه دینی یاد آور سالروز شهاد حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) شد و به خطبه معروف فدکیه اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا (س) دو دیدگاه بیان کرد؛ یکی اینکه اطاعت از اهل بیت (علیهم السلام) موجب تنظیم و موفقیت اوضاع اجتماعی می شود و بدون پیروی از آنان وضعیت جامعه درست نمی شود، دوم اینکه امامت از فرقه گرایی جلوگیری می کند یعنی اینکه امت بدون حضور امام سرنوشت اش تفرقه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha