پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آمریکا

آخرین سفیر ایران در شوروی سابق با تاکید بر لزوم تبیین دستاوردهای و موفقیت های نظام اسلامی برای نسل جدید تصریح کرد: هر چه قدر که در برابر آمریکا سازش کنیم ، دشمن گستاخ تر و حریص تر می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر ناصر نوبری ، جمعه شب طی سخنانی در سلسله برنامه های ویژه دهه مبارک فجر که در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، با بیان این که نباید بگذاریم موفقیت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در ذهن مردم و به خصوص نسل جدید مورد غفلت و فراموشی واقع شود، اظهار داشت: گرچه ما منکر وجود برخی مشکلات و نارسایی ها در کشور نیستیم اما این مسایل نباید باعث شود که چشم بر حقایق و دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول این چهار دهه بسته شود.

وی افزود: در وضع کنونی بعضی ها این گونه القا می کنند که مشکلات اقتصادی و تحریم های امروز به خاطر آن است که ما در برابر آمریکا ایستاده ایم و اگر با این کشور تعامل و همکاری کنیم ، مشکلات حل می شود و حال آن که تجربه نشان داده که اصلاً این گونه نیست.

این کارشناس مسائل بین المللی اضافه کرد: از سویی شاهد هستیم که عده ای می کوشند تا رژیم شاهنشاهی را بزک و تطهیر کنند و به دروغ مدعی می شوند که در زمان شاه مشکلات اقتصادی کشور بسیار کمتر بود و حال آن که به هیچ وجه این گونه نیست و ما امروز با وجود همه سختی ها و مشکلات از یک اقتدار و عزتی در دنیا برخوردار هستیم که نباید این مساله را نادیده بگیریم.

آخرین سفیر ایران در شوروی سابق با بیان این که نسل جوان را با مسایل انقلاب باید به درستی آشنا کنیم، گفت: اگر امروز جوان ما سوالات و ابهاماتی دارد آن ها را باید با زبان منطق و به صورت استدلالی به خصوص با بهره گیری از زبان هنر خصوصاً مستندسازی رفع کرد چرا که بنده معتقدم اگر نسل امروز بداند که ما برای چه انقلاب کردیم و در چه وضعی بودیم و امروز در کدام نقطه ایم، بیش از پیش به انقلاب اسلامی علاقه مند می شود.

وی با اشاره به این که آمریکا در طول دهه های اخیر حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مقابله با منافع ملی ما ایستاده است، افزود: مردم ما همواره در برابر هجمه‌های آمریکا و به طور کلی دنیای استکبار ایستاده‌اند و از کشور خود دفاع کرده‌اند و این دفاع به معنی شروع درگیری نیست چرا که ما همیشه در مقام دفاع از هویت، ملیت و تمامیت ارضی خود بوده ایم و حال آن که آمریکایی ها همواره سر ستیز و عداوت با ما داشته اند و دارند.

این کارشناس مسائل بین المللی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که شعار محوری مردم ما در جریان انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بوده است، گفت: ما همچنان نیاز داریم که در مسیر تحقق استقلال و عزت و آزادی و حفظ و اقتدار جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم.

نوبری همچنین یادآور شد: توطئه‌ها و فتنه های آمریکا علیه کشور ما بارها و بارها شکست خورده به همین خاطر آمریکا تصمیم گرفت با حمایت و تحریک صدام، علیه جمهوری اسلامی اقدام کند و در راه از هیچ گونه حمایتی از رژیم بعث دریغ نکرد اما به لطف خدا و استقامت ملت ما در سایه تبعیت از ولایت فقیه ، دشمنان در نهایت راه به جایی نبردند.

وی در ادامه با اشاره به قضایای هسته ای و فشار دشمن در این مساله خاطرنشان کرد: کشور و نظام اسلامی ما برای اثبات حسن نیت خود، با آمریکا وارد مذاکره شد و حتی حاضر شد که سانتریفیوژ‌ها را از مدار خارج کند و فراتر از آن در قلب راکتور اراک بتن بریزد و ذخایر اورانیوم را از کشور خارج کند، اما تجربه نشان داد که هرچه ما بیشتر سازش کردیم، آمریکایی ها گستاخ تر و حریص‌تر شد تا جایی که اینک خواهان جمع کردن کل فرآیند تولید موشک‌های دفاعی ایران هستند.

نوبری گفت: متاسفانه عده ای در داخل اعتقاد داشته و دارند که مذاکره با آمریکا موجب حل همه مشکلات کشور می‌شود و حال آن که همان طور که مقام معظم رهبری نیز بارها فرموده اند، آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست، چه باراک اوباما رئیس جمهور این کشور باشد چه دونالد ترامپ.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha