پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آچه

حوزه/ دولت ناحیه نیمه مستقل آچه اندونزی اعلام کرد کادر پرواز مسلمان، هنگام پرواز به آچه، باید با توجه به قوانین منطقه حجاب داشته باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مسئولان منطقه آچه یکی از استانهای اندونزی از  کادر پرواز مسلمان دعوت به پوشیدن حجاب کرد.

دولت ناحیه نیمه مستقل اندونزی آچه اعلام کرد که خدمه و کادر پرواز مسلمان، هنگام پرواز به آچه، باید با توجه به قوانین منطقه، حجاب بپوشند.

دولت منطقه ای نامه ای را به سازمان حمل و نقل ملی و سازمان های حمل و نقل هوایی مانند AirAsia و Firefly of Malaysia در مورد پوشیدن حجاب توسط زنان مشغول به کار در این شرکت ها فرستاد.

مقامات در این نامه اعلام کردند : « همه مهمانداران زن باید پوشش اسلامی بر اساس قوانین شریعت داشته باشند ».

فرودگاه بین المللی "باندا آچه"، پایتخت استان، روزانه ده ها پرواز داخلی و پرواز بین المللی را به همسایگان خود از جمله مالزی و عربستان سعودی انجام می دهد.

"مواردی علی" ، رئیس منطقه ای آچه ، گفت: غیر مسلمانان ملزم به پوشیدن حجاب نیستند، اما پرسنل مسلمان لازم است تا در پروازهای آچه حجاب اسلامی را رعایت کنند.

در سال 2015، مالزی نخستین شرکت هواپیمایی ملی شریعت، Rayani Air را راه اندازی کرد. این خطوط هوایی اجازه مصرف الکل در پروازهای خود را نمی دهد و تنها غذای حلال را عرضه می کند.

جعفر زمهری گفت : « برای زنان مسلمان ما اجباری است که حجاب داشته باشند و زنان غیر مسلمان نیز باید لباس مناسب داشته باشند».

بر اساس یک توافق نامه صلح در سال 2001 با دولت مرکزی، آچه، از نظر قانون پیرو قانون اساسی، اما دارای بیشترین استقلال است.

با این حال، اکثر اندونزی توسط یک سیستم قانون مدنی مخلوط با قوانین عرفی، که شامل جنبه های قانون اسلامی و قانون رومی و هلندی است، اجرا می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha