پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان تاکید کردند: ما باید بحران مستمر بحرین را با تمام پیامدها و اقدامات آن یادآوری کنیم، زیرا مسئولان آل خلیفه متأسفانه به جای اینکه به راه حلی دست یابند، بحران روز به روز شدت می گیرد و در های راه حل را به روی آن می بندند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه این هفته در خطبه های نماز جمعه توهین و بی احترامی به نبیه بری رئیس پارلمان لبنان را محور سخنان قرار داده و آن را محکوم کردند. همچنین خطبای لبنان در خصوص بحرین اشاره کردند: ما باید بحران مستمر بحرین را با تمام پیامدها و اقدامات آن یادآوری کنیم، زیرا متأسفانه به جای اینکه به راه حلی دست یابند، بحران روز به روز شدت می گیرد و در های راه حل را به روی آن می بندند.

آیت الله نابلسی: توهین و بی احترامی به مقامات سیاسی را محکوم می کنیم

آیت الله عفیف نابلسی در خطبه های نماز جمعه گفت: ما توهین و بی احترامی به مقامات سیاسی و معنوی و هر انسانی که دین ما دستور به دوری از آن داده، محکوم می کنیم و خواستار آراستگی به عقلانیت، حکمت، آرامش و دوری از تفرقه طایفه ای هستیم.

وی افزود: بدون شک ما در کنار نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در برابر فتنه می ایستیم و می گوییم که هرگونه سخنانی که حرمت ها را بشکند و بدون مراعات تعالیم اخلاقی و آدابی سیاسی دیگری را متهم کند، نظم عمومی و روابط بین طرف های لبنانی را به خطر می اندازد.

آیت الله نابلسی نسبت به ورود دشمن اسرائیلی به خط بحران داخلی هشدار داد و خواستار اتحاد در برابر دشمن و دوری از اختلاف میان لبنانی ها شد.

سید فضل الله: رژیم بحرین به جای یافتن راه حل، به بحران دامن می زند

سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه گفت: رژیم صهیونیستی وارد خط اختلافات داخلی لبنان می شود تا به ثروت نفتی که متعلق به تمامی لبنانی هاست، دست یابد و به کنترل خود در آورد.

وی افزود: این نیازمند آگاهی نسبت به اقدامات دشمن است اگرچه ما معتقد بودیم که دشمن توانایی چیزی را ندارد گرچه دشمن مدعی بود که در تحقق خواسته های خود تواناست و این کار را از طریق فشار به یکی از شهرک ها که پیش تر به او درس عبرت داده بود، انجام داد اما در پی آن برای اسرائیل ثابت شد که عرصه برای او آسان نیست و لقمه ای نیست که هر وقت بخواهد آن را ببلعد.

سید فضل الله در خصوص بحرین گفت: ما باید بحران مستمر بحرین را با تمام پیامدها و اقدامات آن یادآوری کنیم، زیرا متأسفانه به جای اینکه به راه حلی دست یابند، بحران روز به روز شدت می گیرد و در های راه حل را به روی آن می بندند.

وی افزود: آخرین این راه حل ها، طرح آیت الله سید عبد الله غریفی بود که ما امیدوار بودیم که از آن استقبال شود تا به وحدت و استقراری که انتظارش را داشتیم دست یابند.

شیخ الخطیب: ارزش های اخلاقی پایه و اساس شریعت است

شیخ علی الخطیب در خطبه های نماز جمعه گفت: رفتار ها بازتاب بهره مندی انسان از ویژگی های اخلاقی است و ارزش های اخلاقی پایه شریعت هاست و هرچه قدر که در فرد و جامعه ریشه دار تر باشد، التزام به آن شریعت و اجرای آن ممکن تر است.

وی افزود: شریعت مرتبط با اخلاق و ارزش های اخلاقی است و همچنین با ایمان ارتباط دارد. در تقسیم بندی ها سه مرتبه وجود دارد: اول ایمان، دوم ارزش های اخلاقی و سوم شریعت یا قانون.

شیخ الخطیب در بخش دیگر خطبه اشاره کرد:تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه لبنان نشانگر نیت های خصمانه و طمع آن در ثروت های لبنان است، به ویژه که رژیم شیطانی پیوسته اقدام به ظلم، تجاور و غصب سرزمین و آواره کردن ملت ها می کند و پیمان نامه ها و عرف ها را زیر پا می گذارد.

وی افزود: لبنان با ارتش، ملت و مقاومت بر اشغالگر اسرائیلی و تجاوز آن پیروز می شود و امروز توانایی این را دارد که توطئه ها و تهدید های دشمن را خنثی کند.

شیخ حمود: باید در برابر خطر اسرائیل به هوش باشیم

شیخ ماهر حمود در خطبه های نماز جمعه خواستار کنار گذاشتن اختلافات و عدم توهین و بی احترامی به مقامات شد و گفت: ما از تلاش های اخیر و همکاری میان رئیس جمهور، نبیه بری و سعد حریری و تمامی طرف ها برای رفع اختلافات تشکر می کنیم و در این راستا از تمامی کسانی که برای اصلاح و رفع اختلاف تلاش کردند، به ویژه سید حسن نصر الله تشکر و قدر دانی می کنیم.

وی در خصوص اظهارات لیبرمن گفت: همگی باید نسبت به خطر همیشگی اسرائیل برای سرزمین و منابع ما آگاه و به هوش باشند، امّا متأسفانه برخی این خطر را فراموش کرده و طوری رفتار می کنند که گویی رژیم اسرائیل وجود ندارد یا اینکه او به پیمان نامه های بین المللی و حسن همجواری پایبند است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha