جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در خارج از مزرهای ایران با نام انقلاب ایران؛ فراتر از ایران

نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در خارج از مزرهای ایران با نام «انقلاب ایران؛ فراتر از ایران»، به همت اتحادیه بین‌المللی امت واحده، در صحن جامع فاطمی حرم حضرت معصومه (س) برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سیدمحمد سرکشیکیان، عضو شورای مرکزی امت واحده و مدیر نمایشگاه «انقلاب ایران؛ فراتر از ایران» با بیان این خبر گفت: تصور بیشتر مردم ایران از انقلاب اسلامی سال 57 ایران، انقلابی شیعی و ایرانی است؛ در حالی که این تصور غلطی است و غالباً برای معرفی انقلاب اسلامی به دنیا هم دچار همین اشتباه می‌شویم. حال اینکه انقلاب اسلامی ایران محصور در مرزهای جغرافیایی ایران نبود و به فراتر از مرز‌های ایران کشیده شد؛ کما اینکه رهبران انقلاب 57، مخصوصا حضرت امام خمینی (ره) هیچ‌گاه این انقلاب را محدود به ایران و تشیع نمی‌دانستند. ما در این نمایشگاه سعی داریم این کلیشه ذهنی بازدیدکنندگان را به چالش بکشیم و از  تأثیر انقلاب در خارج از مرزهای ایران بگوییم.

 غرفه «گفتمان انقلاب اسلامی» برای آشنایی با اندیشه فرامرزی رهبران انقلاب اسلامی، غرفه «57 ریشتر» برای نمایش بازتاب‌های انقلاب اسلامی در کشورهای دیگر و غرفه «شکوفه‌های انقلاب» برای معرفی انقلاب اسلامی به کودکان از جمله قسمت‌های این نمایشگاه است که سرکشیکیان به آن اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین قسمت این نمایشگاه، حضور و سخنرانی چهره‌های انقلابی کشورهای مختلف و بیان تأثیر انقلاب اسلامی در کشورشان است. ناصر ابوشریف، نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران، خالد قدومی، نماینده حماس در ایران، سهیل اسعد، مبلغ بین‌المللی از آرژانتین، سید مرتضی السندی،  از رهبران حرکت وفا بحرین، سید عاکف زیدی، مبلغ بین‌المللی از هند، علی ‌نوازخوان مبلغ بین‌المللی از بنگلادش و عبدالرحیم التهامی، مبلغ بین‌المللی از آفریقا، از جمله سخنرانان این نمایشگاه هستند که در شب‌های دهه فجر به بیان وضعیت کشور خود و تأثیر انقلاب ایران در منطقه زندگی خود خواهند پرداخت.

عضو شورای مرکزی اتحادیه بین‌المللی امت واحده استکبارستیزی، وحدت اسلامی، تمدن اسلامی و ... را از مواردی دانست که در این نمایشگاه از دریچه انقلاب اسلامی به آن‌ها پرداخته می‌شود و گفت: ما در پی پاسخ به این پرسش هستیم که چه عواملی باعث شد که مسلمانان و آزای‌خواهان دیگر کشورهای جهان به انقلاب اسلامی ایران نگاه مثبتی پیدا کنند.

نماشگاه «انقلاب ایران؛ فراتر از ایران» از 14 تا 22 بهمن در صحن جامع فاطمی حرم حضرت معصومه (س)، جنب خیابان ارم هر روز از ساعت 10 الی 13 و 16 الی 22 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha