پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ شهدا برای مردم پیام دارند و آن پیام این است که ما شهدا برای حفظ دین، جان فشانی کردیم و امروز شما هم وظیفه ای دارید و آن حفظ و تبین انقلاب و ارکان آن است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار، جمعی از فرماندهان ناجا با بیان اینکه امام راحل با انقلاب خود برکات زیادی برای جامعه اسلامی به همراه آورد و تحول عظیمی ایجاد کرده، گفتند: اولین برکت انقلاب و تحول آن، آشنایی مردم با مبانی دینی و اسلام بود.

ایشان اظهارداشتند: درگذشته جامعه، خبری از اسلام نبود، اما امام راحل با انقلاب، موجب تحول در جامعه شدند و اسلام را حاکم کردند.

 این مرجع تقلید افزودند: برکت و تحول دوم انقلاب، تؤام کردن ولایت با حکومت و بر مبنای اسلامیت بود. امام راحل انقلاب را بر مبنای ولایت فقیه استوار کرد و این مبنا، دارای ادله روایی، عقلی و فقهی است و از مشروعیت برخوردار است.

معظم له بیان داشتند: ولی فقیه مسئله مهم در دین است و براساس اعتقادات شیعه، در زمان غیبت امام معصوم(ع)، عهده دار جامعه ولی فقیه است و رهبری جامعه دارای شرایطی می باشد.

 ایشان با بیان اینکه امروز در جامعه اسلامی حکومت بر مبنای ولایت فقیه استوار است و بر همه لازم است، تابع ولایت فقیه باشند، افزودند: تحول سوم امام راحل، بیداری مردم و مستضعفین جهان علیه ظلم بوده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه از دیگر تحولات، ایجاد فرهنگ جهاد و شهادت بود، گفتند: شهدا برای مردم پیام دارند و آن پیام این است که ما شهدا برای حفظ دین، جان فشانی کردیم و امروز شما هم وظیفه ای دارید و آن حفظ و تبین انقلاب و ارکان آن است.

۴۰/۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha