پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام برهان قلعه بالایی معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه درخصوص آغاز دهه فجر فاطمی(س) گفت: تقارن دهه فجر با ایام فاطمیه(س) فرصتی برای پیوند جامعه با افکار و سیره شهیده ولایت است.

حجت الاسلام برهان قلعه بالایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به اینکه از ابعاد مختلف می تواند پیوند بین انقلاب و افکار حضرت صدیقه طاهره(سلام الله علیها) را واکاوی کرد، گفت: شاید آنچه از همه برجسته تر می باشد پیوندهای اجتماعی حضرت زهرا(سلام الله علیها) با زنان فاطمی انقلاب و پیروان آن قدیسه می باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به دسیسه هوس بازان سیاسی و صهیونیسم بین الملل در استفاده ابزاری از مقوله زن، گفت: در جهانی که زن ملعبه هوس بازی سیاستمداران و صهیونیست های پلید بود، زنان جامعه ما با تاسی به سیره اجتماعی با الگوی فاطمی(س) وارد عرصه انقلاب شدند.

وی با اشاره به جانفشانی زن مسلمان درکنار مردان انقلابی، علیه رژیم فاسد پهلوی از هر کوششی دریغ نکردند، گفت: زنان جامعه ما با تشویش فرزندان خود در راه پیروی از امام خمینی(ره) و حضور در صحنه مبارزات نهضت اسلامی تا پای جان پیوند خود را با انقلاب اسلامی رقم زدند.

حجت الاسلام  قلعه بالایی با اشاره به اینکه در عصر انقلاب زن بین خانه نشینی و انزوا و یا اجتماعی شدن ملعبگی متحیر شده بود، گفت: به برکت اندیشه های امام خمینی(ره)، زن به یک عنصر سازنده، توفنده، تاثیرگذار و مدافع اجتماعی انقلاب اسلامی در آمد.

وی با توجه به خطبه اجتماعی حضرت صدیقه کبری(سلام الله علیها) در دفاع از حریم ولایت گفت: آن حضرت تا استیضاح حاکمان نوظهور و منحرفان اسلام ناب پیش رفت و الگویی برای زنان انقلابی گردید.

معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه در پایان تصریح کرد: تقارن دهه فجر با ایام فاطمیه(س) فرصتی برای پیوند جامعه با افکار و سیره شهیده ولایت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha