جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مولوی محمد ولی رحمانی

حوزه/ مولوی محمد ولی رحمانی دبیرکل هیئت مدیره حقوقی مسلمانان هند در نامه ای به مردم هند نوشت: سکوت در برابر موضوع طلاق ثلاثه گناه بزرگی است مسلمان هند علیه لایحه طلاق ثلاثه زنان به خیابان بیایند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه؛ مولوی محمد ولی رحمانی دبیرکل هیئت مدیره حقوقی مسلمانان هند در نامه ای به مردم هند نوشت: سکوت در برابر موضوع طلاق ثلاثه گناه بزرگی است مسلمان هند علیه لایحه طلاق ثلاثه زنان به خیابان بیایند.

در این نامه آمده است: اسلام تمام قوانین را به ما یاد داده است و تبدیلی در شریعت اسلامی را قبول نخواهیم کرد.

مولوی رحمانی خطاب به مسلمانان هند نوشته است: شما هم میدانید که دولت در مجلس هند لایحه‌ای را ارائه کرد که بر اساس آن طلاق شفاهی میان مسلمانان کشورمان ممنوع می‌ شود. این لایحه قانونی به مسلمانان (اهل تسنن)‌ هند اجازه نخواهد داد با جاری کردن عبارت طلاق برای سه بار بر زبان و مخاطب قراردادن همسرشان وی را طلاق دهند.با تصویب این قانون در هند مردان مسلمانی که در این کشور بخواهند همچون گذشته با بر زبان آوردن عبارت طلاق، همسران شان را طلاق دهند به سه سال زندان محکوم خواهند شد.

وی افزود: این لایحه حمله مستقیم به قانون اساسی هند است و در اصل با این لایحه میخواهد زنان مسلمانان هند را بر ضد شریعت اسلام تشویق کند. سکوت در این مسله گناه بزرگی است خواهران و مادران عزیزمان جلوی ساختمان های دولتی جمع شوند و علیه این اقدام پلید تظاهرات کند و برای لغوی این لایحه شرمناک با ما همکاری کنند.

گفتی است که علیه این لایحه در سراسر هند تظاهرات گسترده از سوی مسلمانان خصوصا زنان مسلمانان جاری است، همچنین 29 حزب زنان مسلمانان هند در دهلی تظاهرات کرده و از طریق کنفرانس خبری از رئیس جمهور هند خواستار لغوی این لایحه شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha