جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمود مشایخ - امام جمعه نوشهر

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه عده ای همواره تلاش می کنند مردم را نسبت به دستاوردهای انقلاب ناامید کنند، گفت: بی اعتماد کردن مردم نسبت به انقلاب و ارزش های آن نیز از خدمت دشمنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دبیرستان شهید رجایی نوشهر با گرامی‌داشت دهه مبارک فجر و تسلیت ایام فاطمیه، با بیان این که انقلاب اسلامی به این ملت و کشور هویت دوباره بخشید، گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران از جایگاه بسیار نامناسبی در عرصه های مختلفی برخوردار بودند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی به سال ها دخالت و نفوذ آمریکا و انگلیس در امور کشورمان پایان داد، افزود: این انقلاب الهی موجب به چالش کشیدن منافع نظام سلطه در منطقه و اقصی نقاط جهان شد.

وی با اشاره به این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور به محل جولان دادن مستشاران آمریکایی و انگلیسی تبدیل شده بود، خاطرنشان کرد: اما انقلاب اسلامی به این دخالت های آشکار مستکبران در امور کشورمان پایان داد.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که ملت بزرگ ایران دوران ذلت طاغوت را هیچ گاه فراموش نخواهند کرد، گفت: امروز علیرغم همه مشکلاتی که ممکن است در عرصه اقتصادی وجود داشته باشد، کشورمان در سایه تکیه بر ظرفیت های داخلی و استقلال به کشوری مقتدر در عرصه های مختلف تبدیل شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که کشور در دوران طاغوت منتظر کمک های بیرونی بود، افزود: امروز کشورمان به هیچ عنوان خود را وابسته کشورهای غربی نمی کند، چون می داند که وابسته شدن به غرب نتیجه ای جزء ذلت  برای کشور به بار نخواهد آورد.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که انقلاب اسلامی بسترهای رشد و تعالی کشور را در عرصه های مختلف فراهم کرده است، گفت: امروز همه ما باید قدردان این نعمت الهی باشیم چون عظمت وصف ناپذیری را برای ملت ایران به وجود آورده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که کشورهای غربی نظیر آمریکا و انگلیس در حالی منابع ملت ایران را به تاراج می بردند که مردم کشورمان در فقر و بدبختی زندگی می کردند، افزود:  اگر امروز شاهد دشمنی این کشورها با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم به دلیل کوتاه شدن دستان پلید آنها از امور داخلی و منابع کشورمان است.

حجت الاسلام مشایخ از انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب متمایز در عرصه جهانی عنوان کرد و گفت: این انقلاب بر مبنای دین و ارزش های الهی آغاز و با همراهی و حضور مردم به پیروزی رسید.

امام جمعه نوشهر به حضور در صحنه مردم به عنوان یکی از مهم ترین وجه تمایز انقلاب اسلامی با سایر انقلاب های جهان یاد کرد و افزود: این ملت نه از روی اجبار بلکه از اعماق وجودشان این انقلاب و ارزش های آن را پذیرفتند و امروز نیز حافظ و پشتیبان آن هستند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که به طور حتم حضور در صحنه مردم مهم ترین رمز بقای انقلاب و نظام اسلامی است، تصریح کرد: دشمن تلاش می کند با ناامید کردن مردم از انقلاب، این پشتوانه عظیم را از نظام بگیرد اما سخت در اشتباه است.

حجت الاسلام مشایخ با تأکید براین که ملت بزرگ ایران هیچ گاه پشت انقلاب را خالی نخواهند کرد، چون این انقلاب متعلق به آحاد این ملت است، خاطرنشان کرد: ملت ایران هر توطئه ای که بخواهد موجب تضعیف انقلاب و نظام اسلامی شود را به  قدرت خنثی خواهند کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در همین حوادث اخیر دشمنان تلاش کردند تا به بهانه مسائل اقتصادی یک بحران جدی را در کشورمان ایجاد کنند، تصریح کرد: مردم هوشیار و با بصیرت کشورمان صف خود را از صف ضد انقلاب جدا کردند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت ایران چهار دهه است که علیرغم همه مشکلات، فتنه ها و توطئه های دشمنان علیه انقلاب را خنثی کردند، گفت: دشمنان انقلاب باید بدانند که این مردم تا پای جان از انقلاب و آرمان های آن دفاع می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ همچنین با تأکید براین که مسؤولان نیز نباید به هیچ عنوان از مردم و وضعیت آنها غافل شوند، خاطرنشان کرد: این مردم زحمات و تلاش های بسیاری برای انقلاب اسلامی کشیدند و به همین دلیل لایق بهترین ها هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه عده ای همواره تلاش می کنند مردم را نسبت به دستاوردهای انقلاب ناامید کنند، تصریح کرد: بی اعتماد کردن مردم نسبت به انقلاب و ارزش های آن نیز یکی از توطئه های دشمنان است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه نیازمند نشاط و شادابی است، خاطرنشان کرد: باید با برنامه های مناسب امید را در دل های ملت ایران زنده نگه داریم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی علاوه بر ابعاد معنوی در ابعاد دیگر زندگی نیز کارهای بسیاری انجام داد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در ریشه‌کن‌کردن بی‌سوادی و توسعه دانشگاه‌ها موفق بوده است، به طوری که امروزه در هر شهری چند دانشگاه وجود دارد.

حجت الاسلام مشایخ در پایان سخنان خود از هویت‌بخشی به بانوان به عنوان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی نام برد و گفت: در جامعه امروز ما تعداد دخترانی که در کنکور قبول می‌شوند، بیشتر از پسران است و بانوان در ادارات، دستگاه‌ها، نهادهای اجرایی و حوزه‌های مختلف فرهنگی و سیاسی همانند مردان حضوری فعال و موثر دارند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha