پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تقدیم طرح «صریح و بی پرده با آیت الله اعرافی» به مدیر حوزه های علمیه

حوزه/ طرح «صریح و بی پرده با آیت الله اعرافی»، کارویژه ای از سوی خبرگزاری حوزه به مدیر حوزه های علمیه تقدیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  طرح «صریح و بی پرده با آیت الله اعرافی»، کار ویژه ای از سوی خبرگزاری حوزه در نشست مسئولان و مدیران این خبرگزاری با مدیر حوزه های علمیه به وی تقدیم شد.

بر اساس این گزارش، در این نشست که با حضور حجج اسلام والمسلمین حسینی کوهساری، میرغیاثی، برته، عزیزی و آقایان صدرایی عارف و ساجدی در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، حسن صدرایی عارف، سردبیر خبرگزاری حوزه به ایراد سخن پرداخت و گفت: رسانه تاریخ ساز بوده و رسانه رسمی حوزه های علمیه نیز برنامه های خود را بر این اساس چیده است.

وی با بیان این مطلب که تمام فعالیت های خبرگزاری حوزه در شش ماه اخیر، مبنا داشته است، اظهار داشت: از الزامات این خبرگزاری، مرجعیت رسانه ای آن در حوزه های علمیه است که اقتضائاتی همچون حریت، فراگیری، ضابطه مند بودن و ... را برای خود متصور می باشد.

سردبیر خبرگزاری حوزه ابراز داشت: امروز نیازمند آن هستیم که نماینده تمام حوزه های علمیه در داخل و خارج از کشور باشیم که تحقق آن کمک مدیر حوزه های علمیه را می طلبد.

صدرایی عارف خاطرنشان ساخت: این خبرگزاری در شش ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل، قریب به یک هزار خبر بیش از گذشته کار کرده که حاصل زحمات مجموعه رسانه ای این خبرگزاری می باشد؛ همچنین در این شش ماه سطح تحلیل ها و ارائه طریق ها بسیار بیشتر از گذشته و فعالیت ها بر این اساس بوده است.

وی تصریح کرد: خبرگزاری حوزه باید ناقد باشد؛ البته در ابتدا نقد از خود را آغاز کرده و جلسات بسیاری در این زمینه انجام شده؛ اما این نقد را به صورت منصفانه به سمت سایر نهادهای حوزوی نیز خواهیم برد تا بتوانیم خروجی مناسبی داشته باشیم.

تقدیم طرح «صریح و بی پرده با آیت الله اعرافی» به مدیر حوزه های علمیه

رسانه حوزه باید واسط میان کف حوزه و مدیران آن باشد

سردبیر خبرگزاری حوزه بیان داشت: رسانه حوزه باید واسط میان کف حوزه و مدیران آن باشد که در این راستا، طرح «صریح و بی پرده با آیت الله اعرافی» انجام شده و شکایات، پیشنهادات، تشکرات، نظرات و ... به صورت آماری و ... پیاده سازی شده که امروز در اختیار شما قرار گرفته است.

صدرایی عارف اظهار داشت: همچنین رسانه حوزه باید واسط میان مردم و علمای حوزه باشد که در این راستا طرحی با عنوان «رصد» آماده شده و اتفاقات، مطالبات و سخنان راجع به حوزه به جامعه هدف منتقل خواهد شد.

وی ابراز داشت: برای جریان سازی در حوزه های علمیه، پرونده های موضوعی را به راه انداخته ایم که یکی از آنها «پرونده طلبه امروزی» است که به زودی منعکس خواهد شد.

سردبیر خبرگزاری حوزه خاطرنشان ساخت: پرونده موضوعی بعدی، «بانکداری اسلامی» است که مقدمات فعالیت آن آماده شده است.

صدرایی عارف تصریح کرد: برای جریان سازی، برگزاری سه کار «گعده های طلبگی»، «نشست های تخصصی» و «ارتباط با صدا و سیما» را در دستور کار قرار داده و بر این اساس به پیش می رویم.

وی بیان داشت: عرصه های رسانه ای خبرگزاری حوزه به شدت افزایش پیدا کرده و امروز از 11 درگاه مجازی در حال انتشار اخبار حوزه هستیم.

سردبیر خبرگزاری حوزه اظهار داشت: همچنین راه اندازی صفحات گوناگون «اندیشه»، «اجتماعی و سیاسی» و «فرهنگ و هنر» در دستور کار بوده و زبان های اردو و فرانسه را نیز به دو زبان عربی و انگلیسی موجود در خبرگزاری حوزه اضافه خواهیم کرد.

صدرایی عارف در پایان گفت: امروز خبرگزاری حوزه، پرمخاطب ترین رسانه دینی در شبکه اجتماعی تلگرام و سروش می باشد.

تقدیم طرح «صریح و بی پرده با آیت الله اعرافی» به مدیر حوزه های علمیه

رویکرد علمی هفته نامه افق حوزه

حجت الاسلام رمضانعلی عزیزی سردبیر هفته نامه افق حوزه نیز در این نشست، اظهار داشت: تولیدات هفته نامه افق حوزه بحمدالله در مدیریت جدید بسیار فراتر از گذشته شده و شاهد پیشرفت روزافزون آن با رویکرد علمی هستیم.

وی ابراز داشت: تاکنون پنج ویژه نامه «رهنامه»، «اربعین»، «بهجت عارفان»، «فاطمیه» و «حکیم الهی» از سوی هفته نامه افق حوزه به چاپ رسیده و ویژه نامه «مجمع نمایندگان طلاب» نیز تا هفته آینده و ویژه نامه «روحانیت و دفاع مقدس» اوائل اسفندماه سال جاری منتشر خواهد شد.

سردبیر هفته نامه افق حوزه خاطرنشان ساخت: ویژه نامه های «آیت الله اراکی»، «امام خمینی(ره) و جهان سازی تمدن اسلامی»، «مهدوی»، «اربعین» و ... از اقدامات این هفته نامه است که اوائل سال آینده منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام عزیزی تصریح کرد: صفحات ویژه ای نیز در این هفته نامه به چاپ می رسد که با موضوعات و مناسبت های گوناگون می باشد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha