چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
رییس ستاد اقامه نماز مازندران

حوزه/حجت الاسلام ابراهیمی از نماز به عنوان کارآمدترین ابزار برای مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی جامعه یاد کرد و و گفت: آسیب‌ها با بخشنامه‌ها حل نمی‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی،امروز در نشستی با موضوع «نماز و فضای مجازی» در شهرستان نکا با اشاره به همزمانی ایام شهادت حضرت زهرا(س) و دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: ایام الله دهه فجر یادآور آن سیر تاریخی هجمه دون‌صفتان به جمهوری اسلامی و هم مقابله با سینه‌های ستبر مردم شرافتمند جامعه در دفاع از بنیانگذار جمهوری اسلامی بوده است.

وی با تقدیر از همت ملت ایران در دفاع از رهبر و انقلاب اسلامی تا رسیدن به چهلمین سالگرد پیروزی، به نقش مردم در همه عرصه ها و صحنه های این انقلاب اشاره کرد و با بیان نقش مردم در خنثی کردن اغتشاشات اخیر، خاطرنشان کرد: در اغتشاش اخیر که دشمن می خواست از آن بهره ببرد، ملت بزرگ ایران با هوشیاری و بصیرت بالا نهم دی دیگری را خلق کردند.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه با تأکید براین که آسیب‌ها با بخشنامه‌ها حل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم با رانت‌خواری و ... مقابله کرده و انقلاب را صادر کنیم، باید کسی به نان شب نیازمند نباشد.

وی با بیان اهمیت توجه به پیام دهه  فجر، اضافه کرد: متأسفانه برخی فرصت طلبی ها، طمع کاری ها و ریاست طلبی ها با آرمان های انقلاب و نظام اسلامی در تضاد است.

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران، وجود مشکلات مختلف اعتقادی را نتیجه عدم توجه به مسائل مختلف برشمرد، اظهار داشت: حل مشکلات عزم ملی را می‌طلبد و باوجود این همه شهید، جانباز و ایثارگر وظیفه داریم نسبت به آرمان های انقلاب و شهدا پایبند باشیم نه این که تنها شعار بدهیم.

وی در بیان راهکارهای حل مشکلات جامعه از جمله مسال اعتقادی، گفت: باید برای معرفت‌شناسی جامعه عزم جدی داشت و در این زمینه همه دانشگاها و رسانه‌ها تا مسئولان و نخبگان به عنوان فرد اثرگذار باید پاسخگو باشند.

حجت الاسلام ابراهیمی بر اهمیت جریان‌سازی در موضوع نماز تأکید کرد و افزود: باید نماز در فضای جامعه طنین‌انداز شود، چراکه وقتی جامعه استحکام خود را در برپایی نماز بداند اقامه نماز هم به آن استحکام می‌بخشد.

استاد حوزه علمیه مازندران از نماز به عنوان کارآمدترین ابزار برای مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی جامعه یاد کرد و افزود: نماز زیر بنای عبودیت و بندگی است و باید در تمام زمان ها و مکان‌ها به آن توجه ویژه ای شود.

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران، تأمین سلامت جسمی و روحی هر فرد را در گرو اقامه نماز دانست و خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ نماز در جامعه یک ضرورت اجتماعی و فرهنگی است که می تواند نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.

حجت الاسلام ابراهیمی به اهمیت اخلاق و نماز در زندگی افراد و تأثیر آن در جلوگیری از بروز بسیاری از آسیب‌ها پرداخت و گفت: داشتن اخلاق اداری و تکریم ارباب رجوع منوط به رعایت اخلاق اسلامی است که سرچشمه آن نماز است.

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران با بیان این که نماز وسیله سعادتمندی انسان ها است و رابطه خالق و مخلوق را مستحکم خواهد کرد، افزود: در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز باید نوآوری داشته باشیم و بتوانیم آحاد جامعه بخصوص جوانان و نوجوانان را به سمت نماز جذب کرده و آنان را از آسیب های موجود در جامعه دور کنیم.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: برای ترویج فرهنگ نماز و برپایی گسترده این فریضه الهی هر فردی باید از خانواده خود شروع کند و این حرکت را با عشق در خانواده ها نهادینه و سپس به کل جامعه انتقال داد.

وی با بیان این که همه راه های رشد جامعه در نماز قرار دارد و ترویج درست و صحیح این فریضه الهی می تواند جامعه را به سمت سعادت و نیکبختی سوق دهد، خاطرنشان کرد: امروز ما باید به این موضوع فکر کنیم که چگونه نماز را وارد جامعه کنیم، چرا که تا مسأله ای دغدغه جامعه نباشد نمی توان انتظار موفقیت داشت، به همین دلیل باید تلاش کنیم با بهترین شیوه ممکن نماز را در جامعه نهادینه کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha