جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهادت حضرت زهرا(ع)

حوزه/ مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، ۱۲ بهمن‌ماه به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزي، برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، مراسم سوگواری بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س)، 12 بهمن‌ماه با حضور تعدادی از ایرانیان مقیم کوالالامپور در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور پایتخت مالزی و برخی دیگر از شهرهای این کشور، برگزار شد.

علي‌محمد سابقی، رایزن فرهنگی كشورمان در مالزي در سخناني، دخت پیامبر اسلام را الگوی جامعه مسلمانان و انسانی کامل که مورد توجه خدای متعال، پیامبر اکرم (ص) و ائمه هدی (ع) بود، معرفی كرد.

وی سپس با قرائت اشعاری در وصف دخت پیامبر اکرم (ص)، وظیفه مسلمانان به ویژه پیروان اهل بیت (ع) را معرفی دقیق و درست معارف معصومين (ع) عنوان كرد.

پایان‌بخش برنامه، سخنرانی صادقیان، از پژوهشگران مقیم مالزی بود که پیرامون فضایل اخلاقی و عملی حضرت زهرا (س) و نقش حضرت زهرای مرضیه (س) در هدایت جامعه اسلامی مطالبي را ایراد کرد.

قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط خسرو امینی، قاری بین‌المللی قرآن از جمهوری اسلامی ایران و مرثیه‌سرایی یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در رثای این بانوی گرانقدر اسلام از ديگر برنامه‌هاي اين مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha