جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار جمعی از مسئولین و اساتید مرکز تفسیر و علوم قرآنی اسراء در نجف اشرف

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به عظمت حوزه علمیه نجف گفتند: همه حوزه های علمیه در سراسر جهان پای سفره حوزه نجف نشسته اند، اگر خروجی نجف را از حوزه های علمیه بگیرید دست حوزه ها خالی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار جمعی از مسئولین و اساتید مرکز تفسیر و علوم قرآنی اسراء در نجف اشرف که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در قم برگزار شد، اظهار داشتند: اصل اول اين است كه قرآن را خدا نازل كرد؛ يعني به زمين آویخت، نزول قرآن شبيه نزول باران نيست، باران را به زمین انداخت؛ ولي قرآن را نازل كرد، يعني تنزّل داد، فرو فرستاد و همراه قرآن، فيض خاصّ خود را حفظ كرد. اين انزال‌ها و تنزيل‌ها كاملاً از هم جداست، آن را به زمين فرستاد، اين را به زمين انداخت، پس قرآن، حبل متين آويخته ‌شده است.

ایشان ادامه دادند: این کتابی که خداوند مانند طناب آن را به زمین آویخت، ابتدای او نزد خود خداست و لذا در ابتدای سوره مبارکه زخرف فرمود این کتابی است که «لَعَلِيٌّ حَكِيمٌ».

معظم له اذعان داشتند: اهل بیت علیهم السلام عِدل قرآن کریم هستند، اما باید توجه داشت که «عترت» عِدل قرآن کریم است و نه «روایت»! لذا در برخورد با روایات باید روایات را به قرآن کریم عرضه کنیم چرا که قرآن مصون از جعل و تحریف است.

ایشان با اشاره به عظمت حوزه علمیه نجف خاطرنشان کردند: همه حوزه های علمیه در سراسر جهان پای سفره حوزه نجف نشسته اند، اگر خروجی نجف را از حوزه های علمیه بگیرید دست حوزه ها خالی است، این کتب اربعه و دیگر کتب مانند جواهر و کفایه و ... خروجی همین نجف است که امیدواریم سعی همه شما مشکور باشد و در اعتلای این حوزه علمیه بیش از پیش تلاش کنید.

خاطرنشان می شود: در ابتدای این دیدار گزارشی از اهم فعالیت های مرکز تفسیر و علوم قرآنی اسراء در نجف اشرف به ویژه در حوزه پاسخگویی به شبهات، مقابله با تفکر تکفیری، جذب اساتید برجسته و طلاب مستعد به محضر معظم له ارائه گردید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha