جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور - امام جمعه بابلسر

امام جمعه بابلسر با بیان این که امروز نباید خط امام را گم کنیم، گفت: خط امام خمینی(ره) حرکت در مسیر رهبری نظام است که نباید فراموش کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر شنبه شب در جمع مردم این شهرستان با تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر به دلایل ماندگاری انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: برای بررسی دلیل ماندگاری و مانایی انقلاب اسلامی باید شخصیت امام خمینی(ره) را بررسی کرد.

وی ادامه داد: دشمن در طول چهار دهه اخیر توطئه‌ها و فتنه‌های فراوانی را علیه ایران اسلامی طراحی کرد، اما همه این توطئه ها با ایستادگی و مقاومت ملت ایران خنثی شد.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که هر کشوری اگر این گونه از سوی غربی ها مورد تحریم های ظالمانه قرار می گرفت تا الآن به کلی نابود می شد، خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی از همان سال های ابتدای پیروزی انقلاب مورد تحریم های ظالمانه آمریکا و دیگر کشورهای غربی قرار گرفت، اما با مدیریت صحیح توانست از این تهدید ها برای خود فرصتی بسازد.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که ملت بزرگ ایران در سایه تحریم های گسترده غرب به کشوری قدرتمند در منطقه و جهان تبدیل شده است، گفت: کشوری که آمریکایی ها بیان می کردند توان ساخت کوچکترین وسیله و ابزار را ندارد، امروز در عرصه هسته ای، فناوری های نوین و نظامی به یک کشور قدرتمند در جهان تبدیل شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) به ملت ایران یک خودباوری هدیه کرد که همین عامل پیشرفت و اقتدار کشور شده است، تصریح کرد: ملت ایران در سایه همین خودباوری به پیشرفت های خیره کننده ای در عرصه های مختلف دست یافتند که موجب حیرت جهانیان شده است.

امام جمعه بابلسر با تاکید بر این که باید بدانیم رمز ماندگاری انقلاب چیست تا از آن محافظت و آن را تقویت کنیم، تصریح کرد: امام خمینی(ره) مسیر صحیح را به ما نشان دادند و مسیر را برای ما هموار کردند و باید تنها در این جاده حرکت کنیم.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که امام خمینی(ره) با آغاز و پیروزی انقلاب اسلامی دنیا را متحول کردند، افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نه بی تجربه بودند و نه احساسی عمل می کردند بلکه ایشان یک مرجع تقلید دینی، تاریخ شناس، جامعه شناس و فقیه سیاسی بودند که با درک صحیح از وضعیت کشور به گونه عمل کردند که ملت های آزادی خواه جهان دلبسته ایشان شدند.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که امام خمینی(ره) در همه امور از خداوند متعال مدد می گرفتند و ایشان لحظه ای پروردگار غافل نبودند، خاطرنشان کرد: همه عمر بابرکت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مسیر اعتلای دین و ارزش های الهی خلاصه شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) همواره دغدغه رسیدگی به امور مستضعفان و محرومان جهان داشتند، تصریح کرد: یکی از اهداف ایشان نیز از برپایی یک حکومت دینی کمک به انسان های آزاده و محروم جهان بوده است.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که در آن مقطع درک این افکار بلند و متعالی امام خمینی(ره) برای خیلی ها سنگین بود، تصریح کرد: اما امروز به وضوح می بینیم که اندیشه های ناب و پاک معمار کبیر انقلاب اسلامی چگونه همچون خورشید تابانی در دنیای ظلمانی امروز نورافشانی می کند.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که دنیای بحران زده و گرفتار امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از آراء و افکار متعالی امام خمینی(ره) است، خاطرنشان کرد: هر جامعه ای که اندیشه های ناب امام خمینی(ره) را در اولویت برنامه های فردی و اجتماعی خود قرار داد به رستگاری رسید.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که امام خمینی(ره) خود به کمال حقیقی رسیدند و درصدد برآمدند تا جامعه اسلامی به ویژه ایران را هم به کمال برسانند، افزود: امروز در سایه اندیشه های ناب آن بزرگ مرد تاریخ انقلاب اسلامی، ایران جزء کشورهای قدرتمند و اثرگذار جهان محسوب می شود.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب، ایران را ظلم، استبداد، ناعدالتی و وابستگی دور کرد، خاطرنشان کرد: در مقابل استقلال، آزادی، برابری، عزت و خودباوری را به این ملت بزرگ هدیه کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در طول تاریخ اسلام، پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) نیز با دشمنی ها و توطئه های بسیاری مواجه بودند، تصریح کرد: دشمنان و معاندان دین برای رسیدن به مقاصد شوم و شیطانی خود حتی فرستادگان خداوند متعال را نیز به شهادت رساندند.

حجت الاسلام با اشاره به این که این دشمنی ها امروز و در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران وجود دارد و از بین رفتنی نیست، خاطرنشان کرد: تا زمانی که حق و عدالت در جامعه اسلامی وجود دارد به حتم باطل نیز خودنمایی می کند.

امام جمعه بابلسر در ادامه سخنان خود حفظ انقلاب و دستاوردهای آن را مهم تر از هر چیزی دانست و تصریح کرد: امروز باید بررسی کنیم پس از گذشت حدود چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی تا چه میزان به اهداف و آرمان های این انقلاب دست یافتیم و به آن وفادار و پایبند هستیم.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که به طور حتم ایام الله دهه فجر یک فرصت ارزشمند و مناسب برای بازنگری در اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: باید نقاط ضعف ها اصلاح و نقاط قوت نیز تقویت و گسترش پیدا کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مردم یکی از مهم ترین پایه های انقلاب اسلامی بوده و هستند، تصریح کرد: پشتیبانی و حضور مردم در عرصه های مختلف، یکی از مهم ترین عوامل بقا و ماندگاری این انقلاب در چهار دهه اخیر بوده است.

امام جمعه بابلسر با تأکید براین که همه باید بدانند که انقلاب به همین راحتی و آسانی به دست نیامده است، گفت: این انقلاب با تقدیم خون های بسیاری به ثمر نشسته است و برای حفظ و ماندگاری آن آحاد ملت ایران وظیفه و نقش دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نباید خط امام را گم کنیم، گفت: خط امام خمینی(ره) حرکت پشت سر رهبری نظام است که نباید فراموش کنیم. 

حجت الاسلام قلی‌پور با بیان اینکه خط امام خط انبیاء، معصومین و همان صراط مستقیم است که امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در آن مسیر گام بر می دارند، ادامه داد: تا زمانی که ملت و مسؤولان ایران در این مسیر گام بردارند، دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

وی با تأکید بر این که استقلال، استکبارستیزی، شهادت‌طلبی و پشتیبانی از ولایت فقیه از ویژگی‌های خط امام است، گفت: دشمنان و بدخواهان انقلاب همه توان خود را به کار گرفتن تا این اصول مهم را در جامعه کمرنگ کنند که باید هوشیار باشیم.

امام جمعه بابلسربا بیان این که دشمن در چهار جبهه نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی علیه ایران فعالیت می‌کند، اظهار کرد: پس از آن که جنگ نظامی را تجربه کردند و ناکام ماندند، با هدف زدن ایران، جنگ نیابتی را در منطقه راه انداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha