پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه موقت ساری

امام جمعه موقت ساری، از نهضت امام خمینی(ره) به عنوان نهضت بازگشت معنویت به متن جامعه عنوان کرد و گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد و گسترش ارزش های الهی در بخش های مختلف جامعه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری شنبه شب در گرامی که به مناسبت ایام الله دهه فجر در ساری برگزار شد، امام خمینی(ره) را شخصیتی بی نظیر در تاریخ معاصر معرفی کرد و گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شخصیتی است که باید چند قرن بگذرد تا جهان امروز ایشان را بشناسد.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) با دیدگاهی الهی توانستند در قلوب ملت های جهان نفوذ کنند، افزود: ایشان تنها با تکیه بر منبر و تبلیغ توانستند یک حکومت دو هزار و پانصد ساله را برچینند و به جای آن یک حکومت دینی را پایه گذاری کنند.

حجت الاسلام قاسمی مردم را مهم ترین پشتوانه امام خمینی(ره) در پیروزی نهضت انقلاب اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با این پشتوانه عظیم امروز به یک کشور مقتدر در عرصه جهانی تبدیل شده است.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که امروز گفتمان امام خمینی(ره) مورد توجه بسیاری از ملت های جهان قرار گرفته است، تصریح کرد: ملت های آزادی خواه جهان با توجه بهره گیری از اندیشه های ناب بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به جایگاه ارزشمند در عرصه های مختلف دست یافتند.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که ملت های جهان آراء و افکار امام خمینی(ره) را در همه امور مورد توجه قرار داده اند، گفت: افکار حیاتبخش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اندیشه های منحرف را در جهان نابود کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نظام سلطه تلاش کرد تا با انحراف در اسلام حقیقی و ناب، اسلام آمریکایی در جهان اسلام گسترش دهد، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با معرفی اسلام حقیقی به ملت های جهان این توطئه دشمنان علیه دین را خنثی کردند.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دین جایگاه واقعی خود را از دست داده بود و تنها به مسائل فردی خلاصه می شد، تصریح کرد: اما نهضت امام خمینی(ره) موجب بازگشت دین و معنویت به صحنه اجتماع شد.

حجت الاسلام قاسمی از نهضت امام خمینی(ره) به عنوان نهضت بازگشت معنویت به متن جامعه عنوان کرد و گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد و گسترش ارزش های الهی در بخش های مختلف جامعه هستیم.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که تلاش های چندین ساله مبارزاتی امام خمینی(ره) از سال 42 با حضور و پشتیبانی گسترده مردم در سال 57 نتیجه داد و انقلاب به پیروزی رسید، تصریح کرد: امروز ملت بزرگ ایران در سایه آرمان ها و ارزش های این انقلاب دینی در دنیا عزت و عظمتی خاص دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی هویت اسلامی و کرامت انسانی را احیاء کردند و ملت ایران جایگاه با عظمتی در جهان بخشیدند، افزود: علیرغم همه دشمنی ها و توطئه های بدخواهان انقلاب در چهار دهه اخیر، اما این انقلاب همچنان با قدرت در مسیر اهداف تعیین شده خود در حرکت است.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که توطئه های دشمنان علیه انقلاب، موجب نشده سرعت حرکت قطار انقلاب کند شود، خاطرنشان کرد: این ملت با خنثی کردن همه توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی، امروز به یک قدرت جهانی تبدیل شده اند.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که هر روز شاهد توطئه جدیدی علیه انقلاب اسلامی هستیم، افزود: دشمن با فشارهای اقتصادی به کشورمان تلاش می کند فضای ناامیدی از عملکرد نظام در بخش های اقتصادی را فراهم کند که باید هوشیار باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: در حوادث اخیر کشور اعتراض ها در برخی نقاط کشور با طرح مسائل اقتصادی آغاز شد، اما در ادامه دشمنان و معاندان انقلاب، مسیر اعتراض ها را به سوی براندازی و توطئه علیه انقلاب پیش بردند.

امام جمعه موقت ساری با تأکید براین که امروز یکی از مهم ترین نیازهای جامعه نشاط و امید است، خاطرنشان کرد: باید در مقابل تلاش دشمنان که همواره ناامیدی و یأس را در جامعه ایرانی تبلیغ می کنند، امید و سرزندگی را در جامعه ترویج کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha