پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه یزد در جمع طلاب استان گفت: بی توجهی امام به تهدیدات دشمن پیروزی انقلاب اسلامی را به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد، امروز در جمع طلاب مدارس علمیه استان یزد با بیان اینکه که اکثر انبیای الهی جان خود را در مسیر اسلام فدا کردند اظهار داشت: در باب انقلاب، اهداف عالی انقلاب و این حادثه بزرگی که در تاریخ اسلام اتفاق افتاد باید گفت که انقلاب ادامه مسیر انبیای الهی برای رسیدن به اسلام ناب بود.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه هدایت بشر و نهادینه کردن حاکمیت خدا روی زمین مهم‌ترین هدف ائمه اطهار (ع) بود گفت: هدف هم همین است که خداوند انسان را آفرید تا اهداف عالی را داشته باشیم و منت گذاشت تا ما را به صورت انسان خلق کرد.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: خداوند در انسان‌ها ابزاری مانند عقل، فکر و قدرت انتخاب قرار داد که به موجودات دیگر نداد و همین مسئله باعث رشد و ترقی انسان در جامعه امروزی و دست‌یابی آن‌ها به علم روز و تکنولوژی‌های پیشرفته شد.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد ادامه داد: با این داشته انسان‌ها قدرت تغییر جهان پیرامون خود را دارند ولی موجودات دیگر این توانایی را در خود ندارند و فقط در یک مسیر حرکت می‌کنند.

وی اظهار داشت: خداوند در وجود انسان توانایی‌هایی مانند قدرت صبر، بردباری و پایداری، قدرت حل مشکلات و بسیاری از موارد در وجود انسان‌ها قرار داده که بتواند جهان خود را با تغییرات مواجه کند.

آیت الله ناصری یزدی گفت: منویات ائمه اطهار(ع) معطل مانده بود و دشمنان نیز به دنبال نابودی مکتب اهل‌بیت (ع) بودند، اما امام با توکل بر خدا توانست تا این راه پر پیچ و خم و دشوار را به خوبی طی کند و اسلام ناب را به جهانیان عرضه کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه تشکیل حاکمیت اسلامی و پیاده کردن احکام اسلامی نیاز به یک انقلاب داشت، افزود: امام خمینی (ره) با حرکت عظیم خود و توکلی که داشت توانست انقلاب را به پیروزی برساند و این در زمانی بود که حاکمیت طاغوت و شاه بر سر ایران بود و اکثر دنیا نیز از جهت مادی دشمنان ایران را حمایت می‌کردند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: امام با حرکت خود می‌خواست اسلام را جایگزین طاغوت کند و تفکر اسلامی را در کشور نهادینه کند و این در حالی بود که تفکرش هم برای بسیاری از افراد در کشور سخت و گران بود و حتی فکر نمی‌کردند که امام با حرکت خود بتواند شاه را از کشور به بیرون براند.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد در پایان گفت: امام در آن زمان با وجود مردمی که ترس و دلهره داشتند حرکت خود را با توکل بر خدا و بی‌توجهی نسبت به دشمنان و تهدیدات آن‌ها آغاز و در نتیجه هم انقلاب به ثمره نشست.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha