جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مشاور دبیر ستاد همکاریها

حوزه/ مشاور دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش در جمع گروهی از فعالان فرهنگی و آموزشی خواستار توجه همه دستگاهاه و شخصیت های حقیقی و حقوقی برای کمک به آموزش و پرورش شد.

حجت الاسلام محمد گرمابدشتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن ارایه سیاست های ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش گفت : هدف از تاسیس این ستاد فراهم کردن زمینه همکاری و تعامل فکری دو نهاد بزرگ حوزه و آموزش و پرورش برای ارتقا معنویات در جامعه و تاثیر گذاری بر نسل کودک ، نوجوان و جوانان در حال تحصیل در آموزش و پرورش است.

وی افزود : سند تحول بنیادین به خوبی وظایف همه دستگاها و نهادها و موسسات مرتبط با آموزش و پرورش را برای دست یابی به حیات طیبه بیان کرده و شایسته است موسسات و کانون های آموزشی و فرهنگی دست در دست آموزش و پرورش گذاشته و دستگاه تعلیم و تربیت را برای رسیدن به اهداف والای نظام یاری کنند.

حجت الاسلام گرمابدشتی افزود: متولیان و فعالان عرصه فرهنگ و آموزش در این شرایط حساس، مسئولیت بزرگی برعهده دارند و فرهنگیان سخت کوش  می بایست در نوع ارایه  محتوای درسی به گونه ای عمل کنید که  آموزه های دینی و تربیت اسلامی در همه کلاس های  درسی موج بزند.

وی بابیان اینکه همه باید به آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف والای تعلیم و تربیت کمک کنیم گفت : صاحب نظران و اندیشمندان عرصه تعلیم و تربیت اسلامی بر این باورند : همه اقشار و دستگاهها باید به آموزش و پرورش کمک کنند، زیراکار سنگین تعلیم و تربیت تنها از عهده یک وزارتخانه بر نمی آید.

مشاور دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش یاد آورشد: دبیر خانه ستاد همکاری ها آمادگی دارد ایده های معلمان  رادر یافت کرده  برای اجرایی کردن این ایده ها  راهکار عملیاتی ارایه نماید.

وی گفت: هر معلمی می تواند آموزه های دینی را ترویج دهد ، مثلا اول هر کلاس  یک روایت ، آیه و حکایت آموزنده را بیان  در لحظات پایانی هر درس یک بار دیگر آنرا به منظور یاد آوری بیان نماید.

حجت الاسلام گرمادبشتی گفت : اهل فرهنگ و هنر در شرایط کنونی برای پاسداری از ارزشها رسالت سنگینی بر عهده دارند  و چنانچه به صورت هنرمندانه و علمی از این فرصت به وجود آمده در ترویج ارزشهای اخلاقی و تربیتی استفاده کنند ،خروجی کار آنان علاوه بر اهداف دنیایی برکات اخروی نیز در پی خواهد داشت و باقیات صالحات خواهد بود، زیرا تربیت پایه و ارکان خوشبختی هر جامعه است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha