پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ماندگاری

حوزه/ رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: اکنون ۴۰ سال از عمر انقلاب گذشته و این انقلاب با ویروس‌های بیرونی و درونی بسیاری ازجمله جنگ تحمیلی و فتنه ۸۸ مواجه بوده اما به‌دلیل بهره‌مندی از آموزه‌های اسلامی و ولایت‌فقیه رشد خود را متوقف نکرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری امشب در سخنرانی بعد از نماز جماعت مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به لزوم توجه به انتظارات حضرت زهرا(س) و امام زمان(عج) از مردم، اظهار کرد: هر انسان سه حیات دارد که نخستین حیات آن حیات نباتی است که در آن مانند گیاهان و درختان درحال رشد است.

وی بابیان اینکه دومین حیات انسان حیات حیوان و به‌صورت غریزی است، عنوان کرد: مهم‌ترین و سومین حیات انسان‌ها حیات انسانی است که به‌دلیل وجود عقل و قدرت انتخاب به وجود آمده است و به همین علت انسان اشرف مخلوقات نام‌گرفته است.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه آیات قرآن موجب موفقیت انسان در حیات انسانی می‌شود، مطرح کرد: خداوند به انسان‌ها در کنار عقل، قدرت انتخاب را نیز اعطا کرده است و قرآن و ولایت نیز به‌عنوان خط‌کش انتخاب هستند تا انسان‌ها با پیروی از آن‌ها دچار انتخاب‌های نادرست نشوند.

وی با تأکید بر اینکه تشخیص عمل صالح با خط‌کش اسلام و دین به‌دست می‌آید، خاطرنشان کرد: در قرآن کریم از حیات انسانی به‌عنوان حیات طیبه یادشده است چراکه این نوع از حیات انسان را به رستگاری می‌رساند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری یادآور شد: افرادی که قرآن و عترت در زندگی آن‌ها وجود ندارد مردگانی هستند که نفس می‌کشند اما در نقطه مقابل شهدا زندگانی هستند که ما توانایی دیدن آن‌ها را نداریم، چراکه تبعیت از خداوند و رسول(ص) که همان اسلام ناب محمدی(ص) است موجب حیات انسانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شبهات دینی همانند ویروس عمل می‌کنند، ادامه داد: کسانی که حیات انسانی خود را کامل می‌کنند هیچ‌گاه بیمار نمی‌شوند؛ اکنون 40 سال از عمر انقلاب اسلامی گذشته و این انقلاب با ویروس‌های بیرونی و درونی بسیاری مانند جنگ تحمیلی، فتنه 88 و اغتشاشات 96 مواجه بوده اما به اعتراف دوست و دشمن به‌دلیل بهره‌مندی از آموزه‌های اسلامی و ولایت‌فقیه رشد خود را متوقف نکرده است.

این سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) بابیان اینکه بیشترین گرایش در دنیا گرایش به سمت اسلام ناب محمدی(ص) است، اضافه کرد: هر پیوندی که با اسلام شکل گیرد هیچ زمانی شکست نمی‌خورد مانند پیمانی که امام حسین علیه‌السلام با اسلام و خداوند بستند و امروزه نیز پس از گذشت سالیان دراز آیین و مکتب ایشان همچنان زنده است.

وی با تأکید بر اینکه دوری از اسلام در جامعه اسلامی فاجعه است، بیان کرد: افرادی که از حقیقت اسلام و ولایت جدا می‌شوند به سعادت نمی‌رسند و همیشه از آن‌ها با لعن و نفرین یاد می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha