پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طرح میان ادیانی «آخر هفته درهای باز» در مساجد کانادا برگزار شد

حوزه/ در راستای طرح میان ادیانی «آخر هفته درهای باز» در مساجد کانادا، مسجد پیرفوندز در استان کبک، برای دومین سال متوالی درهای خود را به روی غیرمسلمانان گشود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از globalnews، در راستای طرح میان ادیانی «آخر هفته درهای باز» در مساجد کانادا، روز گذشته مسجد پیرفوندز در استان کبک کانادا درهای خود را به روی غیرمسلمانان گشود. این دومین سالی است که این مسجد مراسم درهای باز برگزار می کند.

اعضای مرکز اسلامی از ساکنان محلی استقبال کرده و به آن ها نوشیدنی و عصرانه تعارف کرده و در تور بازدید از مسجد، فرصتی را برای شناخت دین شان فراهم کردند.

مسجد مکه المکرم یکی از 10 مرکز اسلامی بود که روز گذشته در مراسم درهای باز شرکت کرده و از اعضای جامعه خواسته برای تقویت گفتمان میان ادیانی و ارتقای همدلی پیروان مذاهب مختلف، در این رویداد شرکت کنند.

فریا نقوی محمد از اعضای مسجد گفت: این فرصتی برای آشنایی با همدیگر به صرف چای، دسر، حموس و سمبوسه می باشد.

فیصل نقوی، سخنگوی مسجد طی سخنانی گفت: ما شرکت کنندگان در این مراسم را به رفتن به کنیسه ها و کلیساها و دیگر رویدادهایی که برای مراسم درهای باز برگزار شده اند نیز تشویق کرده ایم. ما نمی خواهیم تنها مراسم مذهبی مان را با مردم به اشتراک گذاشته، بلکه می خواهیم مردم با اعضای جامعه ما نیز آشنایی پیدا کنند.

نقوی افزود: هدف ما رفع ابهاماتی است که مردم دارند. و اگر بتوانید این کار را انجام دهید فرصت خوبی به دست می آورید که حداقل پل ارتباطی بسازید و سدهایی را که مردم را از همدیگر جدا ساخته بشکنید.

این سخنگوی مسجد در پایان افزود: در هر جامعه ای افراط گرایان وجود دارند. ما میانه را می گیریم و از مردم می خواهیم هدیگر را بشناسند، به همدیگر احترام بگذارند تا به این شیوه حوادثی مانند حمله به مسجد کبک را تاحد امکان کمتر سازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha