جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمين محموى صفي زاده

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان گفت: اسلامی بودن باعث متمایز شدن انقلاب ایران نسبت به سایر انقلاب هایی است که در دنیا اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، همایش بصیرتی با «عنوان بایدها و نبایدهای انقلاب» صبح امروز در مدرسه علمیه حضرت فاطمه زهرا (س) سقز برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام محمود صفی زاده، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و نیز گرامیداشت دهه مبارک فجر، اظهار داشتند: دهه فجر انقلاب اسلامی ایران استمرار  همان حماسه و قیام حضرت فاطمه (س) است که بعد از گذشت قرن های متمادی به دست فرزند حضرت زهرا(س)؛ حضرت امام خمینی(ره) این انقلاب آغاز شد و با حمایت مردم به نتیجه و ثمر نشست.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان در ادامه سخنان خود ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس اگر مادران و همسران مردان خود را پشتیبانی نمی کردند و لباس رزم بر تن رزمندگانشان نمی پوشاندند؛ مگر حماسه دفاع مقدسی اتفاق می افتاد.

حجت الاسلام صفی زاده با تبیین رسالت و اهداف مقدس طلبگی خطاب به طلاب افزود: ما در مقام طلبه مکتب امام صادق (ع) وظیفه سنگینی بر دوش داریم چرا که با لطف و عنایت خداوند این توفیق نصیبمان شده است، اول اینکه شیعه شده ایم و اسممان جزء لیست پیروان اهل بیت (علیهم السلام) قرار گرفته و دوم اینکه ما در میان شیعیان؛ مسیری را انتخاب کرده ایم. یعنی رسالت یافته ایم  یک شیعه خاص باشیم که با تربیت مردم جامعه بر یاران حضرت مهدی(عج) بیفزاییم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان در ادامه سخنان خود در رابطه با موضوع " بایدها و نباید های حوزه انقلابی" با بیان تعبیر مقام معظم رهبری در مورد انقلابی گری اظهار داشتند: معظم له در این باره تعبیر می کنند؛ انقلابی گری به انقلابی بودن، انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن است.

وی با تاکید بر سخنان رهبری بر تعابیر انقلابی، گفت: یک نکته از این تعبیر این است که هویت انقلاب ما اسلامی بودن آن می باشد. یعنی انقلاب ما مبتنی بر دین است. پسوند انقلاب که اسلامی بودن آن است ماهیت و هویت انقلاب را مشخص نموده است و همین ویژگی باعث متمایز شدن انقلاب ایران نسبت به سایر انقلاب هایی است که در دنیا اتفاق افتاده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان در ادامه تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که روح و سیرت انقلاب را درک کنید و بفهمید. وقتی که هویت انقلاب ما اسلامی باشد باید چند شاخص را دارا باشد.

وی به شاخص ها اشاره کرد و گفت: اول اینکه انقلاب اسلامی با دین کاملا عجین شده است و لذا دین و سیاست با همدیگرند. پس کسانی که بحث جدایی دین از سیاست را می کنند این حرف ها انحرافی است و فاصله گرفتن از هدف انقلابی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان با اشاره به اینکه هویت انقلاب ما دفاع از حق و حمایت از مظلوم و مبارزه با ظالم است، اظهار داشت: منظور از اسلام؛ اسلام اصیل و ناب اهل بیت است و به تعبیر امام (ره) نه اسلام آمریکایی. اسلام زر و زور و قدرت و..... در بحث شیعه هم همینطور.

این کارشناس حوزوی ادامه داد: یک اصل داریم و یک فرع. امام راحل فرمودند اسلام آمریکایی در مقابل اسلام ناب و اینک رهبر معظم انقلاب می فرمایند شیعه انگلیسی. یعنی شیعه ای که انگلیس آن را ترویج می دهد و در تقابل با شیعه حقیقی و اهل بیت می باشد. از شیعه ای که یک مذهب حق است و مبتنی بر عقلانیت، استدلال، برهان و فطرت می باشد یکسری انسانهای متعصب و افراطی به تصویر می کشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان تصریح کرد: پس زمانی که انقلابی بر این اساس و هویت شکل گیرد قطعا اسلام آمریکایی و حتی دشمنان غربی و شرقی بر نمی تابند و به مخالفت با آن بر می خیزند. کما اینکه اقدامات زیادی علیه آنها صورت گرفته است و به حول و قوه الهی همگی به شکست منتهی می شود. با هر وسیله ای شده علیه آن مقابله می کنند. جنگ نظامی، جنگ سرد، جنگ نرم و.... فقط شیوه های تاکتیکی هر جنگ با هم فرق دارد. مثلا در جنگ نرم مهمترین تاکتیکی که دشمن به کار می برد این است که این انقلاب را از درون تهی کند. یعنی هویتش را بگیرد.

وی در ادامه سخنان خود با نقل سخن رهبر معظم انقلاب درباره شاخصه های انقلابی گری، گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند انقلابی کسانی هستند که دنبال عدالت می باشند. انقلابی گری، افراطی گری نیست، بلکه اهل فکر و دانش هستند.

حجت الاسلام صفی زاده در این جلسه به صورت خلاصه وار شاخصه های انقلابی گری در نگاه امام راحل و رهبر معظم انقلاب را بیان کرد و گفت: انقلابی گری در نگاه این دو بزرگوار شاخصه های بسیاری دارد که به صورت خلاصه می توان به برخی از آنها اشاره داشت.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان ادامه داد: التزام به اسلام، پایبندی به ارزش های اسلامی و انقلاب اسلامی، پایبندی به اسلام ناب و اسلام اهل بیت، دارای بصیرت سیاسی است، پایبندی به عزت و استقلال کشور، استقلال سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ...، مردمی باشد و پایبند به اندیشه ها و گفتار امام(ره) باشد.

این کارشناس حوزوی به ویژگی های یک طلبه انقلابی و به بیان دقیق تر یک طلبه انقلابی اشاره کرد و اظهار داشت: یک طلبه انقلابی باید از نظر تقوا باید متقی باشد، طلبه باید با مردم ارتباط داشته باشد،  قوام روحانیت ارتباط با اقشار جامعه و تعامل با آنها بوده است، اعتقاد به اسلام ناب داشته باشد، حامی مظلوم باشد، متوجه و آگاه به وظیفه خود باشد و به بهترین وجه به وظیفه خود عمل کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha