پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تجاوز عربستان و امارات به یمن

حوزه/ خبرگزاری رویترز اعلام کرد ریاض و ابوظبی در دست یابی به اهداف تجاوز به یمن شکست خورده و ناتوان شده اند و هزاران حمله هوایی ائتلاف آنها به یمن نتوانست پیروزی در برابر جنبش انصارالله و ارتش یمن را برای آنها به ارمغان بیاورد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در آستانه سومین سال تجاوز ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی، این ائتلاف به ویژه کشورهای عربستان و امارات که نقش بیشتری در آن دارند با شکست و عدم موفقیت روبرو شده اند؛ چراکه این دو کشور در این دوره سه ساله میلیاردها دلار برای تسلط بر یمن و از بین بردن مقاومت مردمی این کشور هزینه کرده اند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی در این زمینه اعلام کرد ریاض و ابوظبی در دست یابی به اهداف تجاوز به یمن شکست خورده و ناتوان شده اند و هزاران حمله هوایی ائتلاف آنها به یمن نتوانسته پیروزی در برابر جنبش انصارالله و ارتش یمن را برای آنها به ارمغان بیاورد با اینکه عربستان و امارات از حمایت اطلاعاتی آمریکا و کمک های پیوسته اطلاعاتی و تسلیحاتی آنها بهره مند بوده اند.

این گزارش در ادامه به اتفاقات شهر عدن و تلاش ابوظبی برای تسلط بر شهرهای ساحلی یمن اشاره می کند تا بتواند با به راه انداختن کشتار و نا امنی در این شهرها منافع خود را تامین کند و از سوی دیگر بیان می کند که ریاض مانع سخنرانی هادی درباره اتفاقات عدن می شود در حالی که اطلاعات بسیار مهم و تاثیرگذاری درباره عدن و اتفاقات آن وجود دارد که عربستان از فاش شدن آن هراس دارد.

در چنین شرایطی و پس از سپری شدن سه سال از تجاوز عربستان به یمن به نظر می رسد عربستان هنوز هم قصد پایان دادن به کشتار روزانه شهروندان و زنان و کودکان و پیران شهرهای مختلف یمن را ندارد و این در حالی است که ریاض و هم پیمانانش تا کنون خسارت های فراوانی را در این راه متحمل شده اند و با این حال تمایل دارند به نقض حقوق بشر در یمن ادامه دهند.

اما در مقابل این تجاوز نابرابر، مقاومت مردم یمن ادامه دارد و آنها نیز ضربات تاثیرگذاری به عمق خاک عربستان وارد کرده اند و توانسته اند به هدف های خود در خاک این کشور ضرباتی وارد کنند به گونه ای که هیچ روزی نیست که خبری از ضربات مقاومت مردم یمن به سعودی ها به گوش نرسد.

ناظران بر این باورند که ریاض و ابوظبی باید به شکست های پی در پی خود در میدان یمن توجه کنند و شکست خود در برابر مقاومت یمن را باور کنند؛ چراکه آنها پس از گذشت سه سال از جنایت خونبار خود در یمن نتوانسته اند به اهداف خود در این کشور دست یابند و اکنون تمام نظریات بین المللی و انسانی دوستدار حقوق بشر خواستار پایان دادن به این تجاوز بیرحمانه و فاجعه انسانی در یمن هستند و سازمان ملل متحد نیز از بحران یمن به عنوان بدترین بحران انسانی در جهان یاد کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha