چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله نعیم آبادی

حوزه /آیت الله نعیم آبادی گفت: علت سقوط حکومت ها این است که به فکر مردم نبوده اند، اگر در جامعه به جای قانون مداری رشوه خواری رواج پیدا کند آن حکومت از بین خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، شب گذشته در ششمین شب مراسم ایام الله دهه فجر همدان در مسجد رقیه(س) کوی ولیعصر(عج) گفت: دشمن شناسی یکی از وظیفه های اصلی مسلمانان به شمار می رود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره دشمن شناسی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در مورد فتنه اخیر فرمودند «دشمنان همانند مگس بروی زخم ها می نشینند و مساله فتنه مساله ای تمام ناشدنی است زیرا تا زمانی که زخم وجود دارد فتنه گر نیز برنامه ریزی می کند».

امام جمعه بندر عباس گفت: قانون مداری باید در جامعه اسلامی نهادینه شود و مسؤولان و مردم باید قدر این نظام الهی که یک نعمت بزرگ است را بدانند و اجازه دخالت به دشمنان را ندهند.

وی در ادامه افزود: دشمنان انقلاب اسلام برای ضربه زدن به انقلاب و اسلام کمر بسته و از طرق مختلفی در حال تبلیغ رسانه برای تخریب کردن چهره انقلاب هستند، برای مثال عده ای با پرچم سلطنت طلبی در می خواهند به عقاید مردم ضربه بزنند و باید برای مقابله با این گروه ها باید مردم جامعه بصیرت داشته باشند.

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: علت سقوط حکومت ها این است که به فکر مردم نبوده اند، اگر در جامعه به جای قانون مداری رشوه خواری رواج پیدا کند آن حکومت از بین خواهد رفت.

وی در ادامه با بیان این که مسئولان باید به فکر مشکلات داخلی و زخم های همچون رشوه خواری، بیکاری و گرانی باشند، اظهار کرد: یکی از معضلات جامعه در مساله بیکاری این است که جوانان منتظر پشت میز نشینی هستند و این تفکر خود یکی از مشکلات جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: مردم در زمان های قدیم با قناعت زندگی خود را اداره می کردند، اما یکی از مشکلات امروزی تجمل گرایی و عدم قناعت در خانواده ها است.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به اهمیت جایگاه ولایت فقیه در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: با تصور جایگاه ولایت فقیه در جامعه، مسأله حکومت اسلامی در ذهن انسان تصدیق می شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در پایان گفت: ولایت فقیه در جامعه یک مسأله عقلی است و هر انسان عاقلی به این مساله اذعان دارد که باید رهبر جامعه فردی فقیه و آگاه به مسایل روز باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha