شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمود صفی زاده

حوزه/ مدیرحوزه علمیه خواهران استان کردستان گفت: همانگونه که اصل انقلاب و پدید آمدن آن با محوریت حوزه های علمیه و روحانیت بوده، تداوم و صیانت از آن نیز با محوریت حوزه علمیه و روحانیت امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، همایش بصیرتی با عنوان «بایدها و نبایدهای انقلاب و انقلابی گری»، صبح امروز در مدرسه علمیه حضرت فاطمه زهرا (س) شهرستان بیجار با حضور طلاب، بسیجیان و... برگزار شد.

حجت الاسلام محمود صفی زاده در این همایش با اشاره به رسالت های حوزه و روحانیت در حفظ آرمان های انقلاب، اظهار داشت: اراده انسان ها عامل ماندگاری انقلاب است، انقلاب اسلامی نتیجه خواست و عزم ملت ایران برای احیاء دین با رهبری امام راحل بود. انقلابی گری و انقلابی بودن و ماندن در انقلاب همچنین انقلابی فکر کردن و عمل به آن از موضوعاتی است که مقام معظم رهبری تاکید فراوان بر آن دارند و راه پیشرفت ایران اسلامی را انقلابی گری می دانند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان بر اهمیت تاکید بر گفتمان انقلابی گری در این برهه از زمان اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران، متمایز از انقلابهاست، همین پسوند اسلامی بیانگر هویت انقلاب است. هویتی که آن را تبدیل به پدیده استثناییی و بی بدیل در تاریخ انقلاب  های جهان کرده است.

وی ادامه داد: توطئه انقلاب زدایی، هویت زدایی از جمهوری اسلامی است. تهی کردن نظام از محتوای اسلامی و انقلابی است. آنها با عنوان جمهوری اسلامی مشکل ندارند، فرقی نمی کند جمهوری اسلامی باشد یا نه، آنها هدفشان تهی کردن نظام از روح و محتوی انقلابی و اسلامی  است، تا جایی که چیزی جزء پوسته از انقلاب نماند.

حجت الاسلام صفی زاده راه مقابله با این توطئه (انقلاب زدایی) را احیاء انقلاب دانست و به نقش مهم حوزه های علمیه در این خصوص اشاره کرد و گفت: همانگونه که اصل انقلاب و پدید آمدن آن با محوریت حوزه های علمیه و روحانیت بوده، تداوم و صیانت از آن نیز با محوریت حوزه علمیه و روحانیت امکان پذیر است .

این استاد حوزه عنوان کرد: روحانیت قلب تپنده انقلاب و دژ مستحکم صیانت از آرمانهای اسلام و انقلاب است.

وی قوام روحانیت را تعامل با مردم و در خدمت جامعه بودن دانست و افزود: این ویژگی تاریخی درآمیختگی با توده های مردم یکی از رازهای اثرگذاری روحانیت در انقلاب می باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان مهمترین شاخصه های اسلام و حوزه را انقلابی-سیاسی بودن آن دانست و اظهار داشت: یک طلبه باید اولاً تحلیل روشن از جریانات و تحولات سیاسی داشته باشد. ثانیاَ در عمل موضع گیری به نفع جریان انقلاب اسلامی و علیه جریانات ضدانقلابی داشته باشد. ثالثاً جداسازی دین ازسیاست که ناشی از سوءفهم مبانی دینی است مهمترین مانع درونی حوزه انقلابی است .

حجت الاسلام صفی زاده در ادامه به مهمترین شاخصه های لازم انقلابی بودن حوزه ها اشاره کرد و گفت: امام و رهبری بر حوزه انقلابی تاکید فراوان داشته و دارند، چرا که حوزه انقلابی و روحانیت انقلابی، قلب تپنده انقلاب است. اگر بخواهیم نظام اسلامی همچنان اسلامی و انقلابی باقی بماند باید حوزه علمیه انقلابی بماند و گرنه نظام در خطر انحراف قرار خواهد گرفت .

وی گفت: برای انقلابی ماندن احتیاج به مقدمه های لازم داریم که اگر هر کدام از اینها نباشد نمی توان گفت حوزه انقلابی داریم. یکی از آنها التزام به اسلام و پایبندی به ارزشهای اسلام است. ارزشهای اسلامی همچون اخلاق، معنویت، تقوی در زمینه های فردی، اجتماعی، سیاسی که باید تلاش برای فهم درست دین و بالا بردن علم و مطالب روز را بیشتر کنیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان، سیاسی بودن حوزه انقلابی را یکی دیگر از شاخصه های مهم دانست و افزود: دین ما عین سیاست ماست (تحریرالوسیله). سیاسی بودن به این معناست که اولاً تحلیل روشن و دقیقی از جریانات و تحولات سیاسی داشته یاشیم، ثانیاً موضع گیری شفاف به نفع جریانات انقلاب اسلامی و علیه جریانات ضدانقلاب و اسلام داشته باشیم و هدف در تمام کارها راه و رسم انقلاب باشد. چرا که مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن خط انقلابی امام(ره) را به منزله بیعت با پیامبر(ص) می دانند.

حجت الاسلام  صفی زاده شاخص حوزه انقلای را بصیرت و دشمن شناسی دانست و اظهار داشت: باور به اینکه دشمنی دشمنان اسلام توهم نیست، بلکه به مراتب قوی تر از گذشته و بعد از جنگ سخت در حال توطئه انقلاب زدایی می باشند، مهمترین شاخصه حوزه انقلابی است.

این ستاد حوزوی شاخصه آخر را پایبندی به عزت و استقلال کشور دانست و گفت: برای حفظ هویت انقلابی، استقلال در تمام زمینه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی همچنین مسائل امنیتی و تقویت بنیه دفاعی می باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان در پایان بر نقش مردمی بودن روحانیون در حفظ انقلاب تاکید کرد و گفت: حوزه انقلابی باید ارتباط خود با مردم و به خصوص نسل جوان را مستحکم تر کند، چرا که قوام روحانیت به تعامل با مردم و در خدمت جامعه بودن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha