شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسابقات فوتسال مدارس علمیه مازندران

مراسم فینال مسابقات فوتسال جام شهدای مدافع حرم حوزه علمیه مازندران امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، مراسم فینال مسابقات فوتسال جام شهدای مدافع حرم حوزه علمیه مازندران امروز برگزار شد.

حجت الاسلام جواد قنبری، سرپرست معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران در مراسم اختتامیه این بازی ها گفت: این دوره از مسابقات به نام مبارک شهدای مدافع حرم و با حضور تیم هایی از مدارس علمیه استان در ساری برگزار شد.

وی با بیان این که در این دوره از مسابقات 16 تیم از مدارس علمیه استان شرکت داشتند، افزود: این دوره از بازی ها در چهار روز برگزار شد.

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این دوره از مسابقات همزمان با ایام الله دهه فجر آغاز شد، خاطرنشان کرد: پس از رقابت تیم های شرکت کننده با هم در این دوره از مسابقات تیم های اول تا سوم معرفی شدند.

حجت الاسلام قنبری با بیان این که مرحله فینال مسابقات فوتسال جام شهدای مدافع حرم حوزه علمیه مازندران امروز با حضور تیم های مدارس علمیه مصطفی خان ساری و امام حسن عسری(ع) آمل برگزار شد، افزود: در نهایت تیم اول فوتسال مدرسه علمیه مصطفی خان ساری مقام اول این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد.

وی خاطرنشان کرد: تیم های فوتسال مدارس علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل و تیم دوم مدرسه علمیه مصطفی خان ساری مقام های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

سرپرست معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران در ادامه افزود: در پایان به تیم های اول تا سوم این دوره از مسابقات ضمن اهداء کاپ از آنها تجلیل شد.

حجت الاسلام قنبری در ادامه سخنان خود همچنین از برگزاری مسابقات تنیس روی میز به مناسبت ایام الله دهه فجر در مدارس علمیه استان خبر داد و خاطرنشان کرد: برنامه های متعدد ورزشی به صورت استانی و شهرستانی در مدارس علمیه استان در ایام الله دهه فجر برگزار خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود تقویت روحیه معنوی و نشاط جسمی طلاب را مهم ترین هدف برگزاری این دوره از مسابقات دانست و خاطرنشان کرد: امور طلاب استان در طول سال برنامه های منظم ورزشی را برای طلاب مدارس علمیه استان تدارک دیده که در مناسبت های خاص برگزار می شود.

حجت الاسلام قنبری با اشاره به این که دین مبین اسلام برای ورزش، اهمیت ویژه ای قائل است، تصریح کرد: چرا که ورزش، در سلامت جسم و روح و روان بسیار مؤثر است.

سرپرست معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر تحصیل، تهذیب و ورزش تاکید دارند، افزود: امروز حضور جوانان سالم، بانشاط و با انرژی و با افکار سالم برای پیشرفت و سعادت جامعه ضروری است که ورزش یکی از راهکارهای تربیت جوانان سالم در جامعه است.

وی با اشاره به این که حوزه علمیه نگاه جدی به منظور حفظ سلامت و تندرسی طلاب برنامه های ورزشی مناسبی را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: ورزش، خمودگی و افسردگی را از هر جامعه ای دور و نشاط و سرزندگی را برای آن به ارمغان می آورد.

حجت الاسلام قنبری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص این که باید طلاب را به ورزش وادار کرد، گفت: سلامت جسمی و روحی طلاب موجب تقویت بنیه علمی طلاب می شود.

سرپرست معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران در ادامه توسعه فرهنگ ورزش و سلامت در حوزه های علمیه یک ضرورت است، ابراز کرد: ورزش سبب ارتقای سلامت روحی و معنوی طلاب و روحانیان می شود و حوزه‌های علمیه باید در راستای توسعه ورزش همگانی در میان طلاب و روحانیان تلاش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha