جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مختار کرمی ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: تغییر نام تقاطع غیرهمسطح «قرآن» از سوی شهرداری به نام تقاطع «سنجرجان» با چه هدف و نیتی بوده است؟.

حجت الاسلام مختار کرمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: همه ما به عنوان مسلمان و پیرو سنت گرانسنگ پیامبر عظیم الشان اسلام به کلام وحی یعنی قرآن عزیز افتخار می کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان تاکید کرد: امروزه یکی از نیازهای ضروری جامعه ما توجه به معارف بلند قرآنی است و تربیت قرآنی باید در اولویت برنامه های مسئولین بالاخص دستگاه های فرهنگی باشد.

وی افزود: خدای بزرگ را شکر می کنیم که مردم با ایمان کردستان همواره و در طول تاریخ از علاقمندان به قرآن بوده اند و اساتید، مربیان، قاریان و مفسران بزرگی هم به جامعه قرآنی و اسلامی در سطح ملی معرفی نموده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان اظهار داشت: مردم استان کردستان دارای حساسیت ویژه در خصوص احترام و تکریم کلام خدا هستند و حاضرند جان خود را در راه قرآن فدا کنند و البته این کار برای آنها مایه افتخار است.

وی ادامه داد: چندی پیش در خبرها آمد که تقاطع غیرهمسطح «قرآن» در ورودی سنندج زیر بار ترافیک رفت، جدای از خوشحالی نسبت به این خدمت ارزشمند از سوی شهرداری، بسیار خرسند شدیم که چه نام مبارک و زیبایی هم برآن نهاده اند، اما متاسفانه دیروز در خبرها دیدم که تقاطع غیرهمسطح قرآن به «سنجرخان» تغییر نام داده شده است.

حجت الاسلام کرمی با اشاره به اینکه در این باره ذکر چندین نکته ضروری است، گفت: اولا به عنوان یک کرد زبان برای نام «سنجرخان» که یکی از قهرمانان مردم کرد است، احترام قائلم و اعتراض بنده نسبت به این تغییر نام به منزله حذف نام این شخصیت نیست. ثانیا یکی از مسئولین شهرداری مصاحبه کرده بودند که نامگذاری معابر از وظایف شهرداری و شورای شهر است، در حالی که بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی اعضاء شورای نامگذاری معابر چندین دستگاه از جمله سازمان تبلیغات اسلامی هستند که البته هیچ گاه به چنین شورایی دعوت نشده ایم. ثالثا در شهر سنندج المان های زیادی در سطح شهر دیده می شود اما کمتر نمادی در رابطه با موضوع قرآن مشاهده می گردد و اتفاقا این مساله در شورای توسعه فعالیتهای قرآنی به ریاست نماینده محترم ولی فقیه در استان مطرح گردید و قرار شد چندین المان قرآنی در سطح شهر نصب گردد.

وی تاکید کرد: خرسند بودیم از اینکه یکی از تقاطع های مهم شهر سنندج به نام زیبای «قرآن» نامگذاری و متبرک شده است که متاسفانه شاهد تغییر نام آن هستیم.

حجت الاسلام کرمی در پایان گفت: اینجانب به عنوان یکی از متولیان قرآنی استان کردستان اعتراض خودم را به این موضوع اعلام می دارم و درخواست می کنم مسئولین امر نسبت تغییر نام این تقاطع به نام ارزشمند «قرآن» اقدام کنند و مطمئن باشید مردم قرآن دوست کردستان و سنندج هم به این نام مباهات و افتخار می کنند و قطعا میهمانان کردستان در بدو ورود به شهر سنندج با دیدن این نام به قرآنی بودن این مردم صحه خواهند گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha