پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سبحانی

حوزه/ اگر ما انسان ها به مقداری که خدای متعال روزی ما کرده است قناعت کنیم هم خدای متعال را خوشنود کرده ایم هم روح و روان ما در یک آسایش خاصی خواهد بود و یکی از معانی اقتصاد مقاومتی همین قضیه می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله سبحانی امروز در درس خارج خود در مسجد اعظم قم با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) پیرامون ضرورت قناعت و ساده زیستی در زندگی گفتند: حضرت امیر(ع) همه ما را به قناعت و ساده زیستی سفارش کرده اند.

معظم له با بیان اهمیت ساده زیستی مسئولان کشوری،  تاکید کردند: مسئولان کشور باید از زندگی تجملاتی و اشرافی دوری کنند و ببینند که پایین ترین افراد جامعه در چه سطحی زندگی می کنند آنها نیز در همان حد  زندگی کنند و زندگی ما طلاب و روحانیون نیز باید در حد پایین ترین افراد جامعه باشد و به تعبیری"اقل الناس" باشد چرا که ما نیز مسئول هدایت مردم هستیم و باید همسر و فرزندان خویش را به این امر مهم سفارش کنیم.

این مرجع تقلید خاطر نشان ساختند: اگر ما انسان ها به مقداری که خدای متعال روزی ما کرده است قناعت کنیم هم خدای متعال را خوشنود کرده ایم هم روح  و روان ما در یک آسایش خاصی خواهد بود ویکی از معانی اقتصاد مقاومتی همین قضیه می باشد.

۳۱۳/۳۲

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha