پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام سیفی مازندرانی

حوزه/حوزه، باید وارد مسائل استدلالی ولایت فقیه و اجتماعی شود، بعضی در همین کشور پایه حقوقشان ۱۷ میلیون تومان است، براساس چه مبانی باید این گونه باشد، وقتی مردم این موارد را می شنوند، عصبانی می شوند،این عملکرد با عدل علی(ع) سازگاری ندارد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سیفی مازندرانی پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی «دانش افزایی سیاسی  حوزه و طلبه تراز انقلابی اسلامی» که در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد،‌گفت: حوزه در تراز انقلاب حوزه ای است که طلاب و اساتید با ارزش های انقلاب آشنا باشد و بر اساس آن کلاس درس و بحث شکل دهند.

این استاد حوزه عنوان کرد: حوزه تراز، حوزه ای است  که ارزش های مبانی دینی را با استدلال درست به وسیله آیات و روایات در تدریس و تالیف تحقق دهد.

وی افزود: یکی از مبانی اصیل انقلاب بحث استکبار ستیزی است، این موضوع در قرآن مطرح و استدلالش بیان شده است و در طول تاریخ، مسلمین گرفتار سلطه ظلم و ستم مستکبرین جهانی بودند. این مسئله ای است که قابل انکارنیست ونمی توان این آیات و روایات در مورد استکبار ستیزی را نفی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیفی مازندرانی افزود:ولی متأسفانه این مسئله در میان برخی مسئولین نظام رعایت نمی شوند و دنبال نفی استکبار ستیزی هستند که از جمله عملکرد آنها درمقابل دشمن است مانند تعهدهایی که در پسابرجام و 2030 داده شده است.

این استاد حوزه عنوان کرد: برجام موضوع حساس در انقلاب است و دولت مردان با نفی استکبار ستیزی این مسئله را اجرا کردند و حتی دست دوستی به سمت آنها دراز کردند و غربی ها هم برای تحقیر و ورود به ایران شرط هایی  مانند برداشتن حجاب گذاشته اند.

وی افزود: آیا قرآن دستور به استکبار ستیزی نمی دهد؛ پس چرا با دشمن هم کاسه شدید. مگر ولی فقیه در  رابطه با برجام و مذاکره 9 شرط تعین نکرده اند و تذکر نداده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سیفی مازندرانی گفت:  وقتی رهبر انقلاب تاکید می کند حق را کتمان نکنید، مبانی دینی را زیر پانگذارید، ولی درمقابل دشمن منفعلانه عمل کردید و الان کار به جایی رسید که دشمن روز به روز گستاختر شده و هر روز به دنبال زور گویی و مطالبه گری از کشور است.

این استاد حوزه عنوان کرد: نقش حوزه های علمیه است که به صورت مستدل این شروط رهبری را بیان کند و مطالبه گری نماید. اما  در این رابطه تنها به چند شعار اکتفا شد.

وی افزود: ولایت فقیه ادله شرعی، روایی و عقلی دارد و معصومین(ع) افق های ولایت را معین کردند. اگر ولی فقیه را شما مسئولین قبول دارید، در عمل هم گوش به  فرمان باشید، چون از نظر روایات در عمل بین امام و ولی فقیه فرقی نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین سیفی مازندرانی گفت: حوزه، باید وارد مسائل استدلالی ولایت فقیه و اجتماعی شود،  بعضی در همین کشور پایه حقوقشان 17 میلیون تومان است، براساس چه مبانی باید این گونه باشد، وقتی مردم این موارد را می شنوند، عصبانی می شوند،این عملکرد با عدل علی(ع) سازگاری ندارد.

وی افزود: حوزه انقلابی این مسائل را پی گیری و مطالبه گری کند. اگر این روند ادامه پیدا کند، حوزه انقلابی به میدان خواهد آمد و آن وقت است که کار از دست شما خارج خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیفی مازندرانی گفت:  وظیفه مسئولین خدمت گذاری است، فقیه در دین نیستید که بحث حجاب و معصوم بودن و امامت را مطرح می کنند، حوزه انقلابی، حوزه ای است که این مباحث را تبیین کند، به مردم آگاهی دهد،‌باید به مسئولین گفت، این نظامی که شما در آن به مقامی رسیدید هزارن جوان به شهادت رسیدند نباید به همین راحتی ارزشهای انقلابی را زیر پاگذاشت.

40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha