جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت  الله مقتدایی

حوزه/ رئیس شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران بر لزوم توسعه فعالیت های این حوزه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیتالله مقتدایی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر جدیدحوزه های علمیه خواهران که در مرکز مدیریت حوزه خواهران برگزار شد، با اشاره به ابتکار امام راحل در تاسیس حوزه علمیه خواهران گفت: در طول تاریخ، حوزه های علمیه وجود داشت که دین را حفظ کرده بودند ؛ابتکار امام آن بود که حوزه علمیه خواهران را در کنار حوزه علمیه برادران شکل دادند.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه افزود: خوشبختانه این نهال امروز توسعه یافته است؛ امام راحل جامعه الزهرا را با حضور آیات فاضل لنکرانی و مشکینی شکل دادند که این جامعه هزاران طلبه از داخل و خارج از کشور تربیت کرده است.

وی افزود:  وقتی که برکات حضور خواهران طلبه روشن شد، شورای عالی به فکر افتاد که حوزه علمیه را توسعه دهند؛ در آن جلسه خود بنده حضور داشتم که مدیریت این حوزه را انتخاب کنیم که در آن زمان بالاتفاق، نظرها روی آیت الله شرعی بود؛ زیرا ایشان در این عرصه تلاش های وافری داشتند؛ ایشان در شورای عالی دعوت شدند و وقتی که این بحث خدمت ایشان مطرح کرد از این مساله اعلام آمادگی کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران بیان کرد: حجتالاسلام جمشیدی پس از حضور در مسند کار به احسن وجه اقدام به توسعه حوزه علمیه خواهران در کشور کردند؛ امروزه نزدیک به 500 حوزه علمیه در کشور دایر است.

وی گفت: بیش از 600 نفر در حوزه علمیه خواهران در اصفهان مشغول به تحصیل هستند که 43 نفر در سطح چهار مشغول به فعالیت هستند؛ پیشرفت خواهران در حوزه تحصیلی از پیشرفت برادران بیشتر بوده است.

آیتالله مقتدایی با ذکر این مطلب که امیدواری بسیاری به حوزه علمیه خواهران داریم که امیدواریم به همین قاطعیت و مدیریت که داشته ادامه پیدا کند اظهارکرد: حجت الاسلام جمشیدی 21 سال در این عرصه حضور داشته اند و مصحلت برآن شد که مدیر جدید با انرژی جدید این کار را انجام دهد.

وی در بیان چگونگی انتخاب مدیر جدید حوزه علمیه خواهران بیان کرد: در شورای سیاستگذاری اسامی متعددی مطرح شد که در نهایت حجت الاسلام بهجت پور که سابقه حوزوی و تدریس دارد به عنوان مدیر حوزه علمیه خواهران انتخاب شد؛ ایشان سوابق بسیار خوبی در عرصه علمی و آموزشی و پژوهشی دارند.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران بیان کرد: امروز طلاب حوزه علمیه خواهران حضور موفقی در عرصه های علمی و آموزشی دارند؛ خوشبختانه امروز در عرصه تبلیغ نیز موفقیت های فراوانی کسب کرده اند و کار آنها نیز در جامعه موثر بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ایام فاطمیه بیان کرد: مرحوم کاشف الغطا برای شناخت و به نتیجه رسیدن در خصوص تاریخ دقیق شهادت حضرت زهرا(س) انجام دادند؛ مادر ایشان شبی خواب حضرت زهرا(س) را می بینند و بیان می کنند که این چه کاری است که فرزند تو می خواهد انجام دهد تا عزاداری من را کاهش دهد و مادر ایشان، این مطلب را به ایشان اطلاع می دهند.

وی افزود: ایام دهه فجر، ایام بسیار با شکوه و پرفضیلتی است؛ در آن ایام زمانی که این نظام مستقر و حاکم شد، دشمنان فراوانی داشت که برای سقوط نظام روزشماری می کردند و حتی مدت تعیین می کردند.

عضو جامعه مدرسین بیان کرد: صدام حسین با حمایت تمام ابرقدرت های جهانی تصور می کرد که در مدت یک هفته ایران را فتح می کند ولی این جنگ، هشت سال به طول انجامید.

وی گفت: دشمنان پس از جنگ امیدشان را به ارتحال امام بسته بودند ولی پس از رحلت ایشان، هنوز پیکر امام، تشییع نشده بود که خبرنگاران نظر خود را در خصوص رهبری آیت الله خامنه ای اعلام کردند.

آیتالله مقتدایی اظهارکرد: امروز نظام اسلامی ما به یک نظام قدرتمند و تاثیرگذار مبدل شده است؛ رهبر انقلاب بارها بیان کردند که به این نظام خوشبین هستم و ما نیز امیدواریم که این نظام همچنان با قدرت به حرکت خود ادامه دهد و نقشه های دشمنان نقش بر آب شد و پرچم را به دست امام زمان(عج) تقدیم کند.

وی افزود: سنت الهی همیشه بر آن بوده است که در هر عصری از طریق انبیای الهی، مردم بدون راهنما نباشند و حجت بر مردم تمام شود؛ انبیای الهی در راه هدایت مرد از هیچ تلاشی فروگذار نمی کردند و اخلاق فاضله را تایید و اخلاق رذیله را نهی می کردند.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران بیان کرد: امام حسن عسکری(ع) بیان می کنند که اگر علمایی در زمان غیبت نبودند که مردم را به امام غایب دعوت کنند و از دین خدا حمایت می کردند و ضعف های شیعیان را حمایت می کنند، هیچ کسی نبود مگر اینکه از دین خدا خارج می شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha