جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی

حوزه/ جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه عراق و مسئولان مؤسسه علوم قرآنی اسراء نجف با حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده تام الاختیار آیت الله سیستانی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله العظمی سیستانی، طی دیداری که با مسئولان عراقی مؤسسه علوم قرآنی اسراء نجف داشت، به گفتگو با آنها پرداخته و با تبیین نقش دشمن در جلوگیری از پیشرفت مسلمانان، خاطر نشان ساخت: دشمن به منظور سرکوب تفکرات مسلمانان، هیچ گاه دست از کار شبانه روزی برنخواهد داشت.

نماینده آیت الله سیستانی در ایران، گفت: رسالت ما برای صدور انقلاب اسلامی، باید بر گسترش تفکر اهل بیت (ع)  و راه و رسم آن بزگواران متمرکزباشد.

وی با اشاره به نقش تعیین کننده حوزه های علمیه قم و نجف در پیشبرد این رسالت، اظهارداشت: حوزه های علمیه قم و نجف هر دو مکمل هم می باشند و تفکیک میان این دو، نادرست است چرا که هدف یکی است.

حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی تصریح کرد: در واقع تمام مراکز دینی و مذهبی باید برای تحقق اهداف عالیه اسلام و گسترش آن ها، پشت به پشت هم قرار گیرند به این دلیل که اسلام دین واحدی است که تمام این مراکز در راستای آن فعالیت می کنند.

مدیر مدرسه علمیه آل البیت(ع) خاطر نشان ساخت: متأسفانه اخلاق غیراسلامی که امروزه در میان مسلمانان رواج پیدا کرده و از روند حرکت روبه رشد مسلمانان جلوگیری می کند، مسأله تخریب شخصیت ها است که مسلمانان در قبال یکدیگر به کار می گیرند.

وی افزود: با توجه به استعدادهای درخشان مسلمانان در همه زمینه های علمی از جمله فیزیک، شیمی، ریاضیات و... اگر این پدیده ها از بین برود شاهد شکوفایی تفکر اسلامی خواهیم بود.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی گفت: مرجعیت عراق نیز با توجه به اینکه توانایی انجام هرکاری در ذات جوانان عراقی نهفته است، فتوای جهاد را صادر کرد که این به قدرت نظامی صرف محدود نبوده و همه توانایی ها را شامل می شود.

حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی با بیان اینکه خلاقیت جوانان مسلمان غیرقابل انکار است، ابراز داشت: در واقع شعار ما می توانیم را می توان در پتانسیل های نهفته جوانان مسلمان دید.

* خلاقیت جوانان اروپایی با نمونه اسلامی آن قابل مقایسه نیست

وی در ادامه افزود: یقینا خلاقیت جوانان اروپایی با نمونه اسلامی آن قابل مقایسه نیست و اگر اکنون شاهد پیشرفت های آنها هستیم، به دلیل حُسن مدیریت است نه مسئله دیگر.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: درست است که خلاقیت در میان مسلمانان وجود دارد اما کارشکنی در کشورهای اسلامی نیز در مقیاس بسیار وسیعی، ریشه دوانده است.

حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی اظهار داشت: مسئله دومی که این توانایی ها را به نابودی می کشاند، سوء مدیریتی است که جوامع اسلامی با آن دست و پنجه نرم می کند.

این شخصیت دینی خاطر نشان ساخت: برای نیل به هدف، مواجه شدن با سختی ها و مشکلات، امری طبیعی است و لیکن باید با قدرت در راستای رسیدن به مقصود تلاش کرد که اسلام نیازمند همین تلاش هاست چرا که حضرت علی (ع) نیز می فرماید: «من جدّ وجد».

وی با تاکید بر اهمیت مسئله اخلاص در حُسن مدیریت، گفت: اگر تلاش با خلوص نیت همراه باشد، آسودگی خاطر را در برخواهد داشت و رسیدن به هدف را نیز هموار خواهد کرد.

در ادامه، هریک از شخصیت های عراقی به گفت وگو و تبادل نظر با ایشان پرداختند.

در پایان نیز  دکتر سید رزاق الموسوی مدیر مؤسسه علوم قرآنی إسراء در شهر مقدس نجف، ضمن شرح فعالیت های این مؤسسه در عراق، با قدردانی از سخنان انگیزه بخش شهرستانی ابراز داشت: سخنان حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی، زمینه تلاش هرچه بیشتر مسئولان این مؤسسه در راستای رسیدن به اهداف اسلامی را ایجاد کرده و مایه انگیزش حضار شد که ما آنرا به فال نیک گرفته و سرلوحه فعالیت های خود قرار خواهیم داد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha