چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
تصاویر/ مراسم تودیع معارفه مدیر حوزه های  علمیه خواهران

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور گفت: حوزه‌های علمیه قطعا باید حوزه‌هایی انقلابی باشند؛ اگر حوزه از انقلاب فاصله بگیرد، به تشکیلاتی تبدیل می شود که رسالت‌های خود را به حاشیه برده است و مأمنی برای متحجرین و بدخواهان انقلاب و حوزه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، امروز درمراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه‌های علمیه خواهران که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسب ایام شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: من از تلاش‌های «حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی» تشکر می‌کنم که به خوبی مدیریت‌های استانی و مدارس علمیه خواهران کشور را مدیریت کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور خاطرنشان کرد: رهنمود‌های مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و مراجع عظام تقلید و همچنین شورای عالی حوزه و شورای سیاست‌گذای حوزه‌ه‌های علمیه خواهران، موجب شادابی این مجموعه شده است و بنای ما نیز بر ثبات این رویه خواهد بود تا هماهنگی‌ به‌هم نخورد.

وی اظهار کرد: نقش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران راهبری است و ما باید سیاست‌ها شورای عالی و شورای سیاست‌گذاری را اجرا کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور ادامه داد: نیاز ویژه‌ای در جابجایی مصوبات و خواسته‌ها نیست؛ زیرا توزیع مدیریت به خوبی انجام شده است؛ سیاستی که در پی خواهیم گرفت این است که فعالیت‌ها از قاعده، یعنی مدارس علمیه خواهران شروع شود.

وی بیان کرد: ما باید حامی و خدمت‌گذار مدیران و استادان و افرادی باشیم که به صورت مسقیم با طلاب در ارتباط هستند؛ ما باید مشکلات را رفع کنیم و به هر میزان که می‌توانیم پیگری مطالبات آن‌ها باشیم.

مدیر جدید حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه من به شدت معتقد به استقلال حوزه‌های علمیه هستم، گفت: اعتقاد به استقلال حوزه بیش از دریافت مبالغ از دستگاه‌های دولتی به معنای استقلال در عرصه‌های آموزش، پژوهش و تربیت و مقوله‌هایی است که رسالت و هویت طلاب را رقم می‌زند؛ ما باید تلاش کنیم که حوزه همواره رنگ و بوی حوزوی را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه خواهران به دولت خدمات ارائه می‌دهد و از حمایت‌های دولت نیز بهره‌مند خواهد شد گفت: این حمایت‌ها باید به گونه‌ای باشد که هویت حوزه‌های علمیه را خدشه‌دار نکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور بیان کرد:‌ مسئله مهم دیگری که باید به آن توجه کنیم واسپاری امور به زنان است؛ باید بیشتر تعاملات خواهران با خواهران و برادران با برادران باشد؛ برآیند حضور یک مدیر در حوزه‌های علمیه خواهران باید با درک همین نکته باشد که در نتیجه عملکردش، بخش بیشتری از امور به خواهران واگذار شود.

وی بیان کرد: حوزه‌های علمیه قطعا باید حوزه‌هایی انقلابی باشند؛ اگر حوزه از انقلاب فاصله بگیرد، به تشکیلاتی تدبیل می شود که رسالت‌های خود را به حاشیه برده است و مأمنی برای متحجرین و بدخواهان انقلاب و حوزه خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه همه ما باید زیر سایه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) باشیم و در مسیر منویات ایشان حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه نباید باشگاه هیچ جریان سیاسی باشد؛ چراکه این مسئله دون شأن حوزه‌های علمیه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha