پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار خانواده هاشمی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: در حوادث اخیر مشخص شد که دشمن تا چه حد در کمین است، نباید بهانه ای به دست دیگران داد تا به واسطه آن این انقلاب آسیب ببیند و این سرمایه تنها با بردباری و صبر حفظ خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار جمعی از اعضای خانواده مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، اظهار داشتند: قرآن کریم می فرماید که انسان در مواجهه با مرگ، مرگ را می میراند؛ این حرف تازه ای است که انبیاء آوردند،  قرآن می فرماید «كُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ» و روشن است که هر ذائقی، مذوق را هضم می کند.

ایشان ادامه دادند: امام حسین علیه السلام در بحبوحه جنگ خطاب به اصحاب خود فرمود، بدانید که مرگ پلی است زیر پای شما و شما از آن می گذرید و آن را زیر پا می گذارید، همه خطر و خبر، آن سوی این پل است.

معظم له با اشاره به شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کردند: آیت الله هاشمی در مواجهه با مرگ، لشکری از مرگ ها را زیر پا گذاشت؛ زندان رفتن ها و مجاهدتهای بیشمار یک طرف، صبر و استقامت ایشان چیز دیگری بود و ما اگر می خواهیم ایشان را خوشحال کنیم  و روح ایشان خشنود باشد، باید کار او را ادامه بدهیم و ایشان «صبر» را خیلی دوست داشت و کسی را نرنجاند و این صبر را به پای انقلاب نثار کرد و چه نعمتی بالاتر از انقلاب!

ایشان تاکید داشتند: در حوادث اخیر مشخص شد که دشمن تا چه حد در کمین است، نباید بهانه ای به دست دیگران داد تا به واسطه آن این انقلاب آسیب ببیند و این سرمایه تنها با بردباری و صبر حفظ خواهد شد.

معظم له با اشاره به جمله تاریخی حضرت امام که فرمودند «هاشمی زنده است چون نهضت زنده است» بیان داشتند: ایشان همواره زنده است، هاشمی انقلابی همیشه زنده است، هاشمی صبور همیشه زنده است، و ما اگر می خواهیم این زنده بودن استمرار داشته باشد باید نظام را حفظ کنیم تا روح هاشمی از همه ما خشنود باشد که امیدواریم روح مطهر ایشان با انبیاء و اولیاء محشور باشد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha