پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام صفدری

حوزه/ در همایش «سبک زندگی فاطمی» با اشاره به این که عواطف انسانی در خانواده ها کم رنگ شده است، تصریح شد: نمی توان به آخرت ایمان داشت، اما عواطف را نادیده گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام محسن صفدری، در همایش «سبک زندگی فاطمی» که امروز در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، گفت:  عواطف انسانی در زندگی فاطمه زهرا(س) بسیار دیده می شود و هر چند به این مهم در دین اسلام نیز بسیار تاکید شده، اما در زندگی خانواده ها کمتر دیده می شود.

این کارشناس حوزوی با بیان این که اولین اثر ایمان به معاد، عواطف انسانی است و نمی توان به آخرت ایمان داشت، اما عواطف را نادیده گرفت، افزود: دین اسلام سرشار از عواطف انسانی است و اگر به آن رجوع کنیم شاهد دستاوردهای معنوی آن در زندگی خواهیم بود.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) بزرگ بانوی اسلام در عمر کوتاه خویش در عرصه معنویت و کسب معرفت جایگاه والایی داشتند و پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) را در راه برقراری حق و عدالت یاری کردند.

حجت الاسلام صفدری اظهار کرد: شخصیت بی بدیل ایشان نه تنها اسوه یک زن مسلمان است، بلکه الگوی تمامی مسلمانان برای دستیابی به سعادت حقیقی به شمار می رود.

این کارشناس حوزوی خاطرنشان کرد: رفتار­ و اعمال حضرت فاطمه(س) در واقع آموزنده و غنی از فضیلت های انسانی محسوب می شود و می توان با بهره گیری از این سرچشمه خوبی ها به سر منزل مقصود رسید.

 وی در پایان گفت: مبارزه های سیاسی حضرت زهرا(س) نشان می دهد که یک زن که عنصر پیوند دهنده میان نبوت و امامت است، چگونه می تواند به مبارزه بپردازد و در این راه تا آخرین نفس ایستادگی و در دشوارترین عرصه های سیاسی و اجتماعی مقاوم کند و این گونه رسالت خویش را به ثمر برساند

 زنان با تاسی از حضرت زهرا(س)، زندگی خود را تنطیم کنند

خانم بتول نظری پور،  مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین نیز در حاشیه این همایش، ضمن تسلیت ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به ابعاد شخصیتی و سبک زندگی این بانوی بزرگوار اشاره کرد و گفت: این روزها بحث سبک زندگی از مباحث اصلی و روز جامعه اسلامی است، بنابراین لازم است مادران و همسران جامعه با تاسی از حضرت زهرا(س)، زندگی خود را تنطیم کنند.

این کارشناس حوزه زنان تصریح کرد: بهترین راه مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی که بنیان خانواده‌ها را مورد هدف قرار داده، تبلیغ و ترویج معارف قرآنی و اسلامی است و ما باید تلاش کنیم که جامعه را به سمت عمل کردن به معارف قرآنی سوق دهیم

وی با اشاره به این که بصیرت، اطاعت از ولایت، تکلیف‌پذیری، صبر، ایثار و فداکاری از مهم‌‌ترین ویژگی‌ها و خصائص حضرت فاطمه زهرا (س) می باشد، افزود: در همه صحنه‌ها و حوادث تاریخ و زندگی ائمه اطهار(ع) نقش زنان بسیار مهم و تاثیر گذار بوده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha