شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عبد السلام عباس الوجیه دبیر کل انجمن علمای یمن

حوزه/ عبد السلام عباس الوجیه گفت: مهم ترین رسالت انقلاب بزرگ اسلامی ایران، نجات جهان اسلامی از خواب و ارتقای ارزش هایی همچون عزت، کرامت و اصول حقه است و این انقلاب با صلابت، عزت و قدرت خود راهی طولانی را پیمود و به ثبات رسید.

عبد السلام عباس الوجیه دبیر کل هیات علمای یمن در گفتگوی با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گفت: مهم ترین رسالت انقلاب بزرگ اسلامی ایران، نجات جهان اسلامی از خواب و ارتقای ارزش هایی همچون عزت، کرامت و اصول حقه است و این انقلاب با صلابت، عزت و قدرت خود راهی طولانی را پیمود و به ثبات رسید و تمامی تلاش های استکبار جهانی را با شکست مواجه کرد و جهان اسلام را از خواب عمیق بیدار کرد و پرچم اسلام محمدی اصیل را بالا برد.

متن گفتگو به شرح زیر است:

حوزه: پیروزی انقلا اسلامی ایران چه تأثیر بر کشور های اسلامی و مستکبرین داشته است؟ آیا فرقی بین انقلاب اسلامی و سایر انقلاب هاست و به چه دلیل این انقلاب تاکنون باقی ماند؟

پیروزی انقلاب اسلامی ایران، زلزله ای بود که تاج و تخت طاغیان و مستکبرین در جهان اسلام و سرتاسر جهان لرزاند و دستاورد بزرگی را برای مستتضعفین محقق ساخت؛ چرا که این انقلاب امید بزرگی به مستضعفین جهان، به ویژه کشور های اسلامی داد و کشور های اسلامی را برای تلاش در راه ارتقای ارزش هایی مثل خیر، حق، عدالت و صلح حرکت داد و جهان اسلام را از خواب عمیق نجاد داد.

انقلاب اسلامی پرچم اسلام محمدی اصیل را بالا برد و ابعاد عظمت تفکر اهل بیت (علیهم السلام) را که ظلم ظالمین را نمی پذیرد و تکبر مستکبر را تحمل نمی کند، برجسته ساخت.

قبل و بعد از ایران، انقلاب هایی در کشورهای جهان اسلام برپا شد که بر ارزش هایی که انقلاب اسلامی بر آن تکیه دارد، متکی نبودند و بسیاری از آن ها زمانی که طاغیان و مستکبرین عوض شدند، به عقب برگشتند امّا این انقلاب ارزش هایی همچون حق، عدالت و اصول دین را نهادینه کرد و این همان راز بقای انقلاب تا امروز است و امیدواریم که روح انقلاب که نظام اسلامی را از تهاجم فکری و توطئه ها حفظ کرده است، ادامه داشته باشد و توطئه های استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا و شاخ شیطان که همان آل سعود و تفکر تکفیری آن است، خنثی کند که این دو برای منافع رژیم صهیونیستی و مجرمین بزرگ جهان تلاش می کنند.

حوزه: رهبری و نقش امام خمینی در پیروزی این انقلاب را چگونه ارزیابی می کنید و نظر شما وجود یا عدم وجود رهبری برای کشور های اسلامی و عربی طی سال گذشته در خلال بیداری اسلامی یا بهار عربی چیست؟

امام خمینی رهبری فرزانه بود که روح اسلام و تفکر اهل بیت (علیهم السلام) را الهام گرفت و ویژگی هایی مثل زهد، تقوا، عبادت و روشنفکری را با جنبش، انقلاب، عزم، اراده و تمامی ویژگی های یک رهبر حکیم و انقلابی در آمیخت و امام خمینی هم اصالت و هم مدرنیته را با هم جمع کرد و ثابت کرد که قدرت اسلام محمدی اصلی بر رهبری جهان و تحقق عدالت، صلح، آسایش اقتصادی و پیشرت علمی ثابت کرد.

این رهبر بزرگ همیشه الهام بخش هر انقلابی مسلمان و آزاده و هر مجاهد فی سبیل الله برای بالابردن پرچم اسلام است، امّا متأسفانه زمانی که کشور های اسلامی از وجود رهبران بزرگی چون امام بی بهره بودند، از انواع خواری، بردگی، بی هویتی و بی اصالتی و فقدان آزادی، کرامت و استقلال رنج برده و می برند و از دخالت بیگانه و استکبار جهانی که ثروت های آن را به یغما برده و ملت های آن را خوار کرده است، در امان نیستند.

حوزه: مهم ترین پیام انقلاب چیست و آیا آن موضع و جایگاه ایران را بعد از پیروزی انقلاب تقویت می کند؟ چرا غرب بعد از انقلاب روابطش را با ایران تغییر داد؟

مهم ترین پیام انقلاب اسلامی، بیداری جهان اسلام از خواب و ارتقای ارزش هایی همچون عزّت، کرامت و اصول حقه است و انقلاب اسلامی از آغاز با استکبار جهانی مبارزه کرده و از آزادگان امت برای قیام و تقویت روح مقاومت و یاری مستضعفین حمایت کرده است. جریان انقلابی که امام خمینی می خواست تمامی جهان اسلامی را فرا گیرد، باید شعله ور باقی بماند و نقش ایران نباید تنها به امور داخلی اختصاص یابد. به خاطر نقش بزرگی که این انقلاب در بیداری و جهان اسلام و مقابله با توطئه های غربی و صهیونیستی داشته، با آن مبارزه شد و انقلاب هزینه سنگینی را در راه حفظ ارزش های خود و مقابله با استکبار جهانی داده و غرب و استکبار جهانی و صهیونیست بار ها علیه ایران توطئه کرده است که خنثی شد و این به خاطر حمایت ایران از نیرو های مقاومت در یمن، سوریه، عراق، لبنان و فلسطین است.

حوزه: ایران به ویژه بعد از ظهور تروریسم در کشور های منطقه از امنیت برخوردار است. آیا این استقرار از دستاورد های انقلاب اسلامی است و آیا ایران در تقویت امنیت منطقه نقش دارد؟

این امنیتی که جمهوری اسلامی ایران از آن برخوردار است، نتیجه انقلاب اسلامی است که پایه های صلح و امنیت را در ایران تثبیت کرد و همچنین به خاطر حفظ این انقلاب و آرمان ها و اهداف آن به رهبری آیت الله خامنه ای است. همچنین این امنیتی و استقرار ریشه در حمایت مردمی دارد که از برکات و دستاورد های انقلاب در زمینه اقتصادی، توسعه، امنیتی، استقرار، همزیستی و عدالت بهره مند شده است.

اما نقش ایران در تقویت امنیت منطقه، نقش رهبری است که تلاش های زیادی در راه جلوگیری از درگیری های طایفه ای، مذهبی، نژادی و منطقه ای مبذول داشته است و همچنان با توطئه هایی که علیه ملت های اسلامی انجام می گیرد از طریق دستگاه دیپلماسی مقابله می کند و امیداوریم که به نقش خود در تقویت امنیت، استقرار و آزادی کشور های جهان و منطقه و یاری مستضعفین و مقابله با مستکبرین ادامه دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha