جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ کنفرانس بین المللی اسلام در اروپا

حوزه/ در همایش بین المللی «اسلام در اروپا: چشم اندازها و چالش ها» که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی قم برگزار شد، دکتر رابرت گلیو درخصوص گسترش معضل افراط گرایی در میان مسلمانان انگلستان و برخورد غلط ساختارهای حقوقی در این باره سخن گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ، همایش بین المللی «اسلام در اروپا: چشم اندازها و چالش ها» با حضور جمعی علما و روحانیون، شخصیت های بین المللی و اعضای هیات های علمی دانشگاه های در سالن همایش های مجتمع آموزش عالی امام خمینی در قم  برگزار شد.

در این همایش سخنرانانی از کشورهای مختلف به سخنرانی پرداختند. در جلسات صبحگاهی این همایش یک روزه، دکتر رابرت گلیو، استاد مطالعات اسلامی و شیعه شناسی مسیحی و رئیس مرکز اسلام‌شناسی دانشگاه اکستر انگلستان به معضل گسترش افراط گرایی در میان مسلمانان انگلستان و چگونگی برخورد دادگاه های انگلیسی با حامیان گروه های تروریستی چون داعش و سایرین پرداخت.

گلیو در ادامه تعریف افراط گرایی را از دیدگاه قانون انگلیسی ناکافی و نامناسب دانسته و گفت: دولتمردان انگلیسی هر کسی را که با ارزش های بریتانیایی مخالف باشد افراط گرا می دانند که به نظرم این تعریف به هیچ عنوان کامل نیست.

وی افزود: براساس قانون انگلیس هر کس که با ارزش های بریتانیایی مخالفت کند افراط گرا است که به نظرم این تعریف کاملی نیست. به بیان دیگر این قوانین قدرت زیادی به کسانی می دهد که هدف شان سرکوب «آزادی بیان» به بهانه های مختلف است.

در این همایش جوزف ایلول، استاد دانشگاه و کشیش از ایتالیا نیز در سخنانی به بررسی تاریخچه آشنا شدن مسیحیان با علمای اسلامی از جمله ابن سینا و ابن رشد، ترجمه قرآن و متون اسلامی درکلیسا و تاثیر فلسفه این بزرگان بر بینش کلیسای غرب در قرون وسطا پرداخت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha