شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست کتاب‌خوان ویژه اصحاب رسانه

حوزه/ نشست کتاب‌خوان ویژه اصحاب رسانه با تاکید مسئولان و برنامه سازان صدا و سیمای مرکز قم بر لزوم بهره گیری از ظرفیت عظیم رسانه ملی به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محدثه رییس عبداللهی ، تهیه کننده و مجری رادیو قم طی سخنانی در این نشست که به همت اداره کل کتابخانه های عمومی قم و با حضور مدیر کل صدا و سیمای استان قم، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان و تولیدکنندگان و برنامه سازان رسانه ای در سالن جلسات شهدای مدافع حرم صدا و سیمای مرکز قم برگزار شد،  ضمن معرفی کتاب "چگونه کتاب بخوانیم" ابراز داشت: یکی از مهم ترین ابرازهای آشنا کردن مردم با کتاب و کتاب خوانی رادیو و تلویزیون است که با وجود رقبای قدرتمندی چون شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، همچنان دارای مخاطبان انبوه ملی و استانی هستند.

وی افزود: در صدا و سیمای مرکز قم نیروهای مستعد و توانمندی در عرصه تولید برنامه وجود دارند که به خصوص در رادیو در زمینه معرفی کتاب و ترویج فرهنگ کتاب خوانی برنامه ها و یا میان برنامه های خوبی تولید کرده و به روی آنتن برده اند.

علیرضا بختیاری، یکی دیگر از گویندگان جوان رادیو قم نیز ضمن معرفی کتاب "گویندگی در رادیو و در تلویزیون" بیان داشت: این کتاب در مرکز تحقیق و توسعه صدا و سیما به چاپ رسیده و به شیوه مطلوب به تشریح روش گویندگی خبر در رادیو و تلویزیون پرداخته است.

وی با اشاره به این که تقویت فرهنگ مطالعه در جامعه نیازمند همیاری و کمک همه نهادهای رسانه ای و فرهنگی کشور و از جمله در استان هاست، گفت: مردم به ویژه نسل جوان اگر با اهمیت و زیبایی کتاب به خوبی آشنا شوند، از کتاب خواندن و فرصت گذاشتن برای آن خسته نمی شوند بلکه روز به روز به کتاب خوانی مشتاق تر می شوند و این وظیفه ماست که این اشتیاق و شوق را در آن ها با کارهای خوبی رسانه ای ایجاد کنیم.

ملیحه توکلی، مجری صدا و سیمای مرکز قم نیز ضمن معرفی کتاب "چرا مردها گوش نمی‌دهند و زن نمی‌توانند نقشه‌ها را بخوانند؟" ابراز داشت: این کتاب یکی از پرفروش ترین کتاب های قرن بوده و تاکنون حدود 12 میلیون نسخه از آن در دنیا به فروش رفته است.

وی اضافه کرد: ما در رادیو قم با تولید برنامه راه زندگی به معرفی کتاب می پردازیم و مردم را با اهمیت کتاب خوانی و پناه بردن به یار مهربان یعنی کتاب بیش از پیش آشنا می کنیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha