جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله طه محمدی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه نقش روحانیت در شکل‌گیری انقلاب اسلامی محوری بود، گفت: در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی کم‌کاری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی، امروز در دیدار با طلاب مدارس علمیه شهرستان همدان اظهار داشت: طلاب علوم دینی در زمان رضاخان مزدور با سختی‌های فراوانی روبه‌رو بودند و طلاب باید قبل از طلوع خورشید به حوزه می‌رفتند تا مورد آزار و اذیت مأموران قرار نگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان تصریح کرد: در آن زمان خبری از مسجد و محراب نبود و تمامی فعالیت‌ها مذهبی کنترل می‌شد و جلوی فعالیت‌های طلاب و روحانیون گرفته می‌شد.

وی افزود: در حقیقت انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل هم ازنظر تبلیغات و هم ازنظر بصیرت افزایی در جامعه به همکاری طلاب جوان آن زمان شکل گرفت.

آیت‌الله طه محمدی خاطرنشان کرد: شهید مطهری (ره) می‌فرماید که «یکی از ویژگی‌های امام خمینی (ره) این است که سنت‌شکن بوده و جلوی تمام ظلم‌های زمان خود ایستاد» و ظلم‌های ساواک و جاسوسان حکومتی نسبت به طلاب جوان قابل‌بیان نیست، حتی عده‌ای با لباس مشابه و به‌عنوان طلبه در میان طلاب و روحانیون نفوذ می‌کردند.

وی افزود: ما وظیفه‌داریم نسل‌های جدید طلاب حوزه‌های علمیه را با تاریخ گذشته و ماهیت انقلاب آشنا کنیم و وظیفه امروزی را برای همه طلاب و مبلغان ابلاغ کنیم و ساواکی‌ها و مأموران حکومتی حتی عمامه‌های طلاب را بررسی می‌کردند تا اگر کسی اعلامیه امام خمینی (ره) را حمل می‌کرد را دستگیر کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه به‌قدری در آن زمان به طلاب و انقلابیون سخت می‌گرفتند که انسان نمی‌تواند آن‌همه اذیت را تحمل کند، من در دو قضیه نخست در قضیه مدرسه فیضیه و دوم در آتش‌سوزی منا ترسیدم، تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله انواری 13 سال از سوی حکومت شکنجه شد، خانم مرضیه حدیدچی دباغ را نیز چقدر شکنجه کردند و حتی دختر ایشان را نیز شکنجه‌های فراوانی کردند و چقدر افرادی که در زیر شکنجه شهید شده و خانواده آن‌ها از جنازه آن‌ها بی‌خبر ماندند.

وی با بیان اینکه یکی کم‌کاری‌هایی که در ایران صورت گرفته این است که به‌اندازه کافی از دستاوردهای انقلاب و رنج‌های که در این راه متحمل شدند را برای مردم به‌ویژه نسل جوان نگفته‌ایم، افزود: دانشگاه‌ها، بازاریان، کارگران و همه اقشار جامعه که در انقلاب اسلامی نقش داشتند با رهبری و راهنمایی‌های روحانیون و مبلغان بوده است.

آیت‌الله طه محمدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی میراث حوزه‌های علمیه و طلاب جوان است و باید طلاب جوان میراث دار خوبی برای این مهم باشند، کار و وظیفه طلاب در این برهه از زمان خیلی سخت است، خاطرنشان کرد: طلاب جوان باید به فکر خودسازی و تهذیب نفس و  به فکر نصرت اسلام و مسلمین باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha