جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بیش از ۴۰۰ رهبر مسیحی مسلمان، مسیحی و یهودی «اعلامیه واشنگتن» را امضاء کردند

حوزه/ بیش از ۴۰۰ رهبر مسلمان، مسیحی و یهودی از سراسر جهان در همایش سه روز «اتحاد فضیلت» در واشنگتن با انتشار اعلامیه جدیدی خواستار حفاظت جهانی اقلیت های مذهبی و جوامع منزوی شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از christianpost، بیش از 400 رهبر مسلمان، مسیحی و یهودی از سراسر جهان در واشنگتن روز چهارشنبه با انتشار اعلامیه جدیدی خواستار حفاظت جهانی اقلیت های مذهبی و جوامع منزوی شدند.

«اعلامیه واشنگتن» پس از دو روز از همکاری میان صدها از رهبران مذهبی مسلمان، مسیحی و یهودی درهمایش سه روزه «اتحاد فضیلت» توسط انجمن «ترویج صلح در جوامع مسلمان» برگزارشد.

در این بیانیه منتشر شده آمده است: ما نمی توانیم خداوند را دوست بداریم و در عین حال همسایگانمان را دوست نداشته باشیم.

در ادامه این بیانیه آمده است درک کنیم که ارزش های مشترک ما مهمتر از تفاوت های ما است. و زمانی که متحد باشیم قوی تر عمل می کنیم. ما متعهد می شویم که تمام تلاش مان را برای تقویت یکپارچکی به ویژه هنگام بروز اختلافات به کار بگیریم. به افراد فقیر، آسیب پذیر کمک کنیم و از اقداماتی که احترام به عزت هر انسانی را تضمین می کند حمایت کنیم.

اعلامیه واشنگتن در کنار دعوت به وحدت و ارتقاء آزادی دینی خواستار چهار دوره عملی شد. نخست خواستار ایجاد یک «اتحادیه فضیلت» برای اجرای اعلامیه واشنگتن، دوم خواستار توزیع 1 میلیارد وعده غذایی میان جوامع فقیر و آسیب پذیر شد. سوم از سازمان چندمذهبی متشکل از شخصیت های برجسته دینی حمایت از مصالحه و صلح میان ادیانی را طلب کرد و در نهایت نیز خواستار ایجاد یک کمیته بین مذهبی برای اتخاذ توصیه هایی برای انعکاس تنوع میان ادیانی در جوامع سرتاسر دنیا شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: همه مردم باید آزادی دینی داشته باشند. اجباری در دین وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha