شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قپانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: با وجود رهبر، مردم و رسالت بزرگ این پیروزی برای اسلام محقق شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف از دولت عراق خواست با افزایش قیمت نفت و پایان جنگ با داعش، حقوق کارمندان را کاهش ندهد و برای پایان حضور آمریکایی ها در عراق تصمیم بگیرد.

وی افزود: حقوق کارمندان که برای حمایت از دولت در جنگ علیه داعش کاهش یافته بود، با افزایش نفت و پایان جنگ با داعش، باید به صورت کامل پرداخت شود.

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر خطبه به عدم نیاز عراق به حضور 6هزار نیروی آمریکایی در این کشور اشاره کرد و از دولت خواست برای پایان حضور آمریکا در عراق تصمیم بگیرد.

وی افزود: نیرو های ما ثابت کرد که می تواند بزرگ ترین قدرت شیطانی را بیرون براند و هیچ توجیهی برای حضور پایگاه آمریکایی در عراق وجود ندارد؛ چرا که هزینه بسیاری برای کشور به بار می آورد.

حجت الاسلام قپانچی در بخش دیگر، خشونت های عشایری را محکوم کرد و از عشایر عراقی خواست برای حل مشکلات به قضاوت شرعی رجوع کنند؛ چرا که خشونت از نظر شرعی امری مردود است.

پیروزی انقلاب اسلامی، با وجود رهبر، ملت و رسالت بزرگ حاصل شد

امام جمعه نجف اشرف در خطبه دینی به قیام توابین برای سقوط حکومت بنی امیه که شعار "یا لثارات الحسین" سر دادند، اشاره کرد و در خصوص فضیلت کوفه و مسجد با عظمت آن سخنانی را بیان کرد و یاد آور حدیث امام صادق (علیه السلام) شد که می فرمایند: (الكوفة روضة من رياض الجنة): (کوفه باغی از باغ های بهشتی است).

وی در بخش دیگر یادآور بمباران حلبچه و جنایت های صدام شد و گفت: رهایی ملت عراق از آن رژیم مجرم، یک نعمت الهی بود.

حجت الاسلام قپانچی با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: با وجود رهبر، مردم و رسالت بزرگ این پیروزی برای اسلام محقق شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha