جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهدا

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: مردم و مسئولان باید قدردان نعمت شهادت باشند، چراکه همین فرهنگ شهادت حیات انقلاب اسلامی را تضمین کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی، در جمع طلاب و اساتید مدارس علمیه قزوین، در سالن اجتماعات شهدای گمنام گلزار شهدای بهشت‌زهرا تهران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای انقلاب اسلامی گفت: امروز که انقلاب اسلامی در همه عرصه‌های مختلف به پیشرفت‌های فراوانی دست پیداکرده است، مرهون ایثار و فداکاری این شهدای والامقام بوده که باید همیشه نام و یاد این عزیزان را زنده نگه‌داریم.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: با خود بیندیشید که تا چه اندازه با آرمان‌ها و اهداف شهدا هم‌سو هستید و در این میان نعمت ولایت را هرگز فراموش نکنیم.

وی افزود: رشد فزاینده علمی بعد از انقلاب به برکت خون شهدا به وجود آمده است و اگر قله‌های علمی را فتح کنید نظام سلطه هرگز نخواهد توانست به اهدافش برسد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: سازش در تاریخ نتیجه نداده است و آنچه دشمنان را زمین‌گیر کرد مقاومت بود و این مقاومت ما را به عظمت و افق نورانی رساند.

وی بیان کرد: دشمنان آمدند تا که نهال نوپای انقلاب را کنترل کنند ولی ثمره معامله باخدا را ببینید به کجا رسید و انقلاب ما امروز در چه جایگاهی قرار دارد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین افزود: در جیب اکثر شهدای ما، مُهر و تسبیح بود، آن‌ها با وضو عملیات می‌کردند و با وضو شهید می‌شدند و همهٔ رمز عملیات‌ها بر اساس نام ائمه اطهار (ع) و آیات قرآن کریم بود و همه‌چیز برای ما معنا و مفهوم خدایی داشت.

وی بیان کرد: در جنگ تحمیلی ایران، آدم‌های پاک، با نیت‌های پاک و با فرمانده ای پاک توانستند از خاک کشورمان دفاع کرده و پیروزی را برای انقلاب اسلامی حاصل کنند.

طلاب و اساتید حوزه علمیه قزوین با حضور در گلزار شهدای بهشت‌زهرا و همچنین شهدای هفتم تیر با مقام شامخ والای این شهیدان تجدید پیمان کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha