پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بعد از هند پاکستان در صدد ممنوعیت طلاق سه گانه

حوزه/ به گفته رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان این شورا قصد پیشنهاد تصویب قانونی برای ممنوعیت سه طلاقه کردن زن در یک زمان را دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه؛ قبله صادق ایاز رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان و رئیس سابق دانشگاه پیشاور اعلام کرد که شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان پیشنهادی را جهت تصویب قانونی برای ممنوعینت سه طلاقه کردن زن در یک زمان برای ارسال به پارلمان ملی این کشور آماده کرده است.

وی افزود: برای مجرمانه قرار دادن این عمل و تعیین مجازات با وزارت قانون نیز مکاتبه خواهد شد.

وی در جواب این سوال که آیا چنین طلاقی درست است گفت: طلاق جاری می شود ولی برای حکم نهایی باید به دادگاه مراجعه شود.

پیش از این دیوان عالی هند سه طلاقه کردن زنان مسلمان را ممنوع کرده بود و هم چنین پارلمان کشور هند نیز در حال بررسی لایحه ای است که درصورت تصویب، طلاق سه گانه زنان مسلمان در یک زمان عملی مجرمانه بوده و سه سال حبس و جریمه نقدی مجازات آن است، این اقدام مخالفت شدید گروههای مذهبی اهل سنت هند را در پی داشته است.

شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان در سال 1962 میلادی و با هدف نظارت بر تصویب قوانین در پارلمان براساس قرآن و سنت تشکیل شده است.

لازم به ذکر است براساس فقه شیعه، سه طلاقه کردن زنان در سه مرحله و سه زمان با حضور شهود عادل صورت می‌گیرد و مردان نمی توانند همسر خود را در یک نوبت سه طلاقه کنند، اما در فقه اهل سنت، سه طلاقه کردن در یک مجلس نیز صحیح و احکام سه طلاقه درباره آن صادق است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha