شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خیریه اسلامی در اوهایو، «بانک غذای سیار» به راه انداختند

حوزه/ اعضای مرکز اسلامی تولیدو در ایالت اوهایو ماهی یک بار ۱۵۰ غذای آماده را تدارک دیده و با استفاده از یک خودروی ون و واگن غذای سیار این غذاها را میان نیازمندان توزیع می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از toledoblade، اعضای یک سازمان خیریه اسلامی با ایجاد « بانک غذای سیار» در شهر تولیدو واقع در ایالت اوهایوی کانادا به کمک نیازمندان شتافته است.

اعضای مرکز اسلامی تولیدو، ماهی یک بار 150 غذای آماده را در آشپزخانه این مرکز تدارک دیده و با استفاده از یک خودروی ون و واگن غذای سیار این غذاها را میان نیازمندان توزیع می کنند.

«بانک غذای سیار» جدیدترین حرکت ابداعی مرکز اسلامی تولیدو، یک سازمان عام المنفعه و خیریه می باشد. این ون سفید رنگ با همکاری داوطلبان مسلمان از ماه اکتبر تاکنون چندین بار اقدام به توزیع غذا میان نیازمندان کرده است.

دکتر راضی رفیق،مدیر بانک غذای اسلامی تولیدو در این باره گفت: مهم است که گرسنگی را شناسایی کنیم و با این بلا که اجتماعات محلی ما را تحت تاثیر  قرار داده مبارزه کنیم. اجتماع ما اغلب به عنوان یک جامعه ثروتمند شناخته می شود اما مسئله گرسنگی هنوز معضلی است که میلیون ها تن را در معرض خطر قرار داده است.

این مقام اسلامی در شمال غربی ایالت اوهایو پیش بینی کرد که تقریبا 18 % ساکنان محلی با گرسنگی روبرو هستند.

لازم به ذکر است بانک غذای اسلامی در تولیدو در سال 2008 تاسیس شد و از آن زمان و در همان روزهای اولیه تلاش گسترده ای برای اهدای غذا به نیازمندان به ویژه در ایام تعطیلات آمریکایی چون کریسمس، شکرگذاری و اعیاد مسلمانان چون عید فطر و قربان در پیش گرفت.

به گفته دکتر رفیق، بانک غذای اسلامی اوهایو، هم اکنون بیش از 3 هزار غذای داغ در هر ماه رمضان و بیش از 1 هزار پوند گوشت قربانی در عید قربان میان فقرا و نیازمندان توزیع می کنند. این مرکز همچنین به طور هفتگی کیسه های غذا برای کودکان مدرسه ای تدارک می بیند تا در روزهای جمعه به خانه ببرند و تضمین می کند که آن ها و خانواده هایشان به مواد غذایی در خارج از ساعات مدرسه دسترسی داشته باشند. این مرکز خیریه اسلامی در سال گذشته بیش از 50 هزار نفر را تغذیه کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha