پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
همایش یک روزه «اقتصاد بدون بهره» در کشمیر برگزار شد

حوزه/ بانک اسلامی کشمیر همایش یک روزه ای با عنوان «اقتصاد بدون بهره» را با حضور علما و روحانیون و کارشناسان این رشته در سرینگر برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از greaterkashmir، همایش یک روزه «اقتصاد بدون بهره» روز گذشته توسط بانک اسلامی کشمیر و با حضور علما و روحانیون در سرینگر کشمیر برگزار شد.

محمد سلطان مفتی سراج العلمای سرینگر نیز رسما با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، همایش را افتتاح کرد.

در آغاز این سمینار، محمد اقبال مالک، هماهنگ كننده امور همایش بر ضرورت توسعه بانكداری بدون بهره در كشمیر تأكید كرده و در این زمینه، ماموریت و چشم انداز بانك اسلامی كشمیر را برجسته كرد.

علی محمد عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت هندوستان نیز بر اهمیت گسترش ارتباط مالی موسسات با بانکداری بدون بهره و به کارگیری بیشتر ساز و کارهای اقتصاد اسلامی در کشمیر و جامو تاکید کرده و پایداری این شیوه  اقتصادی را در ترویج نظام مالی مبتنی بر اخلاق مهم دانست.

ناصرالاسلام دبیرکل موسسه فرهنگ و تمدن اسلامی در سرینگر نیز از وحدت میان علمای دینی، متخصصان و اقتصاددانان اسلامی و  و کارشناسان حوزه  بانکداری بدون بهره را در راستای توسعه اقتصاد اسلامی پایدار حیاتی تلقی کرد.

در ادامه این همایش نصیر نبی استادیار دانشگاه کشمیر در خصوص چگونگی توسعه اقتصاد مالی و بانکداری اسلامی در توضیح داد. وی با اشاره به بانکداری اسلامی کنونی در غرب و جنوب شرقی آسیا، بر ایجاد طرح ها و برنامه های آگاهی سازی در این زمینه تاکید کرد.

در ادامه این همایش همچنین معضلات و مشکلات پیش روی بانکداری و اقتصاد اسلامی در کشمیر و جامو مورد بحث و بررسی قرار گرفته و راه حل هایی نیز در این زمینه ارائه شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha