جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های جمعه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را محور سخنان خود قرار دادند و تاکید کردند: این پیروزی، ملّت ایران را در تغیین سرنوشت خود مشارکت داد و این کشور را زیر سلطه استکبار رها ساخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های جمعه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را محور سخنان خود قرار دادند و تاکید کردند: این پیروزی، ملّت ایران را در تغیین سرنوشت خود مشارکت داد و این کشور را زیر سلطه استکبار رها ساخت و سر زندگی، حضور و نشاط را به امت بازگرداند و مسئله فلسطین را به عنوان مسئله اصلی قرار داد.

سید فضل الله: سالگرد پیروزی انقلاب را به رهبری و ملت ایران تبریک می گوییم

سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه که در مسجد امامین حسنین (علیهما السلام) برگزار شد، گفت: اسرائیل همچنان به تهدید خود علیه ثروت نفتی یا برپایی دیوار بتنی در مرز های فلسطین اشغالی ادامه می دهد تا به خواست های صهیونیستی جامه عمل بپوشاند و با وجود اینکه این مسئله با دیپلماسی آمریکا صورت می گیرد، می ترسیم که لبنان را به مذاکره مستقیم با رژیم اسرائیل بکشاند و شروطی را تحمیل کند که تعرض به حاکمیت لبنان  باشد.

 وی افزود: در این چارچوب باید از موضع وحدت گرایانه مقامات لبنانی در مقابله با این تجاوز صهیونیستی به حاکمیت لبنان و عدم پذیرش مذاکره با آن قدر دانی کرد.

سید فضل الله در بخش دیگر خطبه به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این پیروزی را به رهبری جمهوری اسلامی و ملّت آن تبریک می گوییم.

وی افزود: این پیروزی، ملّت ایران را در تغیین سرنوشت خود مشارکت داد و این کشور را زیر سلطه استکبار رها ساخت و سر زندگی، حضور و نشاط را به امت بازگرداند و مسئله فلسطین را به عنوان مسئله اصلی قرار داد.

سید فضل الله اشاره کرد: ملت ایران در حفظ وحدت خود مسئولیت بزرگی دارند و نباید به بیگانگان اجازه دهند که با امنیت و استقرار آن بازی کنند و به خاطر محاصره اقتصادی و سیاسی از وضع موجود سوء استفاده کنند.

وی افزود: از کسانی که فکر می کنند ایران برای آن ها خطر دارد می خواهیم که به نگرانی هایی که برایشان درست می کنند، پاسخ ندهند و به گفتگو روی بیاورند که آن تنها راه برای پایان دادن به نگرانی ها و ترس هاست و در این صورت در دام استکبار که می خواهد از آن ها به عنوان گاو شیرده استفاده کند، نخواهند افتاد.

شیخ یاسین: انقلاب اسلامی حامی منطقه در مقابله با پروژه آمریکایی صهیونیستی است

شیخ علی یاسین رئیس انجمن علمای صور و منطقه آن، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به ملت ایران و منطقه تبریک گفت و تاکید کرد: انقلاب اسلامی حامی منطقه در مقابله با پروژه آمریکایی صهیونیستی است که هدفش فروپاشی کشور های اسلامی و غارت ثروت های آن از طریق ایجاد آشوب ویرانگر و فتنه انگیزی وحشیانه بوسیله ابزار صهیونیستی وتکفیری آن و همچنین باز کردن راه برای وحشی گری صیهونیست ها و تکفیری ها در جهت مخدوش کردن چهره اسلام محمدی اصیل است.

وی تاکید کرد: مقاومت به مرحله قدرت نمایی و برتری بر رژیم صهیونیستی رسیده است و این می طلبد که تمامی ملت های منطقه از هرگونه اقدام مقاومت در برابر اشغالگری حمایت کنند.

شیخ یاسین افزود: مقاومت یک دیدگاه نیست، بلکه حرکت مردمی است که هر کس بر آن سوار شود پیروز می شود و هر که آن را رها کند، خوار می شود.

شیخ الخطیب: انقلاب اسلامی تأثیر گسترده بر ملت های منطقه به ویژه لبنان داشت

شیخ علی الخطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های جمعه، سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی را به رهبری و ملت ایران تبریک گفت و تاکید کرد: انقلاب اسلامی یک حکومت قدرتمندی را بوجود آورد و تأثیر به سزایی بر ملت های منطقه به ویژه لبنان داشت.

وی افزود: انقلاب اسلامی موجب آزادی سرزمین و اجبار دشمن به عقب نشینی از سرزمین اشغال شده خود، شد و اولین پیروزی اسلامی را طی یک قرن رقم زد.

شیخ الخطیب، ملت های منطقه، دولت های آن و به ویژه کشور های عربی را به بهره مندی از دستاورد های انقلاب و همکاری با جمهوری اسلامی برای مقابله با تهدید های دشمن صهیونیستی دعوت کرد و گفت: کشور های عربی باید دست از دشمنی با ایران و هم پیمانی با دشمن بردارند؛ چرا که با دلیل ثابت شده است که رژیم اسرائیل خطر حقیقی برای کشور های عربی و ملت های منطقه است.

وی کشتار هایی را که نیرو های آمریکایی در حومه دیر الزور مرتکب شدند، محکوم کرد و گفت: این کار توجیهی جز ریختن خون مردم عادی ندارد و ادعای آمریکا را در مبارزه با تروریسم نقض می کند.

شیخ حبلی: اقدام آمریکا در سوریه برای تأمین امنیت هوایی داعش است

شیخ صیهب حبلی روحانی اهل سنت لبنان در خطبه های نماز جمعه، از موضع رسمی لبنان در برابر تهدید های اسرائیل قدر دانی کرد و گفت: این اقدام حاکی از آمادگی لبنان برای مقابله با تلاش اسرائیل برای تسلط بخشی از ثروت نفتی لبنان است.

شیخ حبلی در بخش دیگر، تجاوزات ترکیه به منطقه عفرین را محکوم کرد و گفت: این تجاوز از جنگی که از هفت سال پیش توسط گروهک های تروریستی به نیابت از آمریکا و اسرائیل علیه سوریه آغاز شده، کمتر نیست.

وی همچنین بمباران صورت گرفته از سوی آمریکا در شمال دیر الزور که منجر به کشته و مجروح شدن ده ها تن شد، محکوم کرد و آن را تلاشی برای تأمین امنیت هوایی برای بقایای تروریست های داعش دانست.

شیخ حبلی حمله هوایی اخیر اسرائیل به منطقه جمرایا را محکوم کرد و آن را دلیلی بر شکست جدید پروژه اسرائیلی آمریکایی در سوریه دانست و گفت: سوریه توانست به کار تروریست ها پایان دهد و اکنون برای نابودی کامل ستیزه جویان در غوطه شرقی، ادلب و سایر مناطق پیش می رود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کاربر IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
    0 0
    سلام. عکس خطبای جمعه لبنان مطابق با متن خبر نیست! افرادی که در عکس دیده می شوند، خطبه های آنها در متن خبر ذکر نشده است.