جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام معبودی

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین خواستار گسترش برنامه های ورزشی در مدارس علمیه شد و گفت: باید به موضوع رفتار و اخلاق ورزشی توجه کرد، چرا که ورزش صرفاً پرورش عضلات نیست، بلکه باید سبب شود که در روحیات و اخلاق هم تاثیر گذار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین ،حجت الاسلام علی معبودی در مراسم افتتاحیه مسابقات فوتسال مدارس علمیه قزوین، گفت: امروز یکی از نقشه های شوم دشمنان در دنیا این است که نسل جوان، پژمرده و سست و فاقد قدرت تصمیم گیری باشد.

وی با اشاره به این که وقتی ورزشکاران با مسائل معنوی و شخصیت‌های بزرگ معنوی آشنا شوند، به سمت و سوی معنویت کشیده می‌شوند،  افزود: فضای ورزش باید فضای اخلاق اسلامی و رفتار جوانمردانه باشد تا ورزشکار روحیه پهلوانی داشته باشد..

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین با اشاره به اینکه با بیان اینکه جامعه ورزش کشور در طول هشت سال دفاع مقدس پنج هزار شهید ورزشکار تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است، افزود: بیش از 280 نفر از این شهیدان، ورزشکاران ملی و فرا ملی هستند که تمام هستی خود را برای انسانیت و بشریت گذاردند، اما ناشناخته ماندند.

حجت الاسلام  معبودی خاطرنشان کرد: در هر رشته ای که علم و تجربه وجود دارد اخلاق هم باید رعایت شود و ورزش آن گاه موفق است که جوانان برومند خوش سابقه و جوانمرد تحویل جامعه دهد تا دیگران از آنها الگو بگیرند.

وی افزود: اعتماد به ورزش به مفهوم اعتماد به ارتقای سرمایه انسانی است، در این صورت اگر هزینه کنیم در واقع سرمایه گذاری کرده ایم و هزینه در ورزش ایجاد سرمایه می شود که ارزشمند خواهد بود .

حجت الاسلام معبودی در پایان بیان داشت: باید به موضوع رفتار و اخلاق ورزشی توجه کرد، چرا که ورزش صرفاً پرورش عضلات نیست، بلکه باید سبب شود که در روحیات و اخلاق هم تاثیر گذار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha