سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کشمیر

ارشد کشمیری گفت: در حال حاضر کتاب شهدای ایران مخصوصا شهدای دفاع مقدس در کشمیر ترجمه می شود و مردم با اشتیاق این کتاب ها را می خوانند و این شهدا را برای خودشان الگو قرار می‌دهند.

ارشد کشمیری کارشناس حوزه کشمیر در آستانه سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در گفت و گو با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به بیان تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر ملت کشمیر پرداخت.

ارشد کشمیری گفت: اگر بخواهیم تاثیر انقلاب و اندیشه امام راحل را بر روی جهان و از جمله کشمیر بررسی کنیم لازم است که وضیعت مسلمانان این کشور را قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بدانیم.

وی ادامه داد: استعمار از هر جهت مسلمانان را مغلوب کرده بود، مسلمانان کاملا زیر سلطه استعمار قرار گرفته بودند و بدتر از آن مسلمانان گویی قبول کرده بودند که با دشمنان اسلام نمی شود مقابله کرد و خود را دست کم گرفته بودند. اما وقتی انقلاب پیروز شد و خاصیت انقلاب این بود که بدون قدرت نظامی پیروز شد ، این مردم با پشتیبانی اسلام ناب توانستند اسلام را پیروز گردانند.

کارشناس کشمیری خاطر نشان کرد: وقتی این خبر به دنیا رسید که مردم ایران بدون قدرت نظامی حکومت اسلام را بنا نهادند همه مردم به این نکته پی بردند که اگر مردم را با اسلام ناب آگاه کنیم آن وقت می توان به پشتیبانی اسلام ناب دشمنان اسلام را به زانو درآورد . اسلامی که منزوی شده بود و مسلمانان احساس حقارت می کردند.

انقلاب ایران مردم کشمیر را بیدار کرد

ارشد کشمیری افزود: اسلام و انقلاب اسلامی باعث سربلندی  مسلمانان و نابودی دشمن شده بود و مردم به این که مسلمان هستند افتخار می کنند .در واقع صدای انقلاب اسلامی به کشمیر هم رسید و مردم کشمیر را مثل مسلمانان دیگر  بیدار کرد و با دشمنان اسلام آشنا کرد .

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران مردم کشمیر با اندیشه امام راحل آشنا شدند، ادامه داد: مردم کشمیر به این نکته پی بردند که باید از اندیشه امام خمینی(ره) آگاه شد و در مرحله بعد اندیشه ایشان را به عمل و اجرا در آورد تا به پیروزی دست یابیم.

 

ترجمه کتاب شهدای انقلاب و اندیشه های امام خامنه ای در کشمیر

ارشد کشمیری تصریح کرد: در حال حاضر کتاب شهدای ایران مخصوصا شهدای دفاع مقدس در کشمیر ترجمه می شود و مردم با اشتیاق این کتاب ها را می خوانند و این شهدا را برای خودشان الگو قرارمی دهند.البته مطالعه آنها تنها منحصر به مطالعه  کتابهای شهدا نیست بلکه اندیشه امام راحل و مقام معظم رهبری و کتابهای دیگر اسلام شناسان را که در فهماندن اسلام ناب مانندی ندارند ترجمه و مطالعه می شود .

تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر روی جوانان کشمیری

کارشناس کشمیری با اشاره به تاثیر اندیشه امام خمینی(ره) بر روی جوانان کشمیری گفت:  مردم کشمیر با اندیشه اسلام ناب آشنا می شوند اینها همان جوانهایی بودند که در گذشته اوقات خود را به لهو و لعب می گذراندند اما در حال حاضر به مسلمان بودن خود افتخار می کنند و رمز پیروزی را اطاعت از اندیشه امام (ره ) و مقام معظم رهبری( دامت برکاته)  می دانند و روز به روز دیندار تر می شوند و به سوی معنویت اسلام ناب قدم برمی دارند. نمونه های زیادی هست که از طریق آن می شود  به تاثیر انقلاب اسلامی و  اندیشه امام خمینی ( ره) در کشمیر پی برد. خلاصه آن که اگر جایی در این دنیا صدای اسلام هست آن به برکت اندیشه امام(ره) و به برکت پیروزی انقلاب اسلام در ایران هست.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha