جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید علی خمینی

حوزه/ نوه امام خمینی (ره) با بیان اینکه مدیریت فکری انقلاب مرهون تلاش روحانیت است، گفت: پرورش طلبه تراز انقلاب اسلامی، رسالت حوزه علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت‌الاسلام سید علی خمینی، شب گذشته در همایش «روحانیت و انقلاب» که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، با اشاره به نقش خطیر روحانیت در تحقق ارزش‌های انقلاب اسلامی، اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی وظیفه روحانیت بسیار گسترده‌تر و سنگین‌تر شد، لذا به دوش کشیدن این بار بسیار دشوار است.

وی با اشاره به جایگاه روحانیت در اسلام، تصریح کرد: جایگاهی که برای علما و روحانیان در نظر گرفته‌شده بسیار رفیع است، لذا روحانیت نباید اسیر دنیا شده چون عذاب آن‌ها بیش از سایر مردم است و در این رابطه گمراهی یک عالم دینی همانند شکستن یک کشتی است که اگر غرق شود همه را به نابودی می‌کشاند.

نوه امام خمینی(ره) در ادامه افزود: بی‌شک در جمهوری اسلامی، کسی که خواهان حمایت از نظام و رهبری باشد باید جمهوری اسلامی و مبانی نظری آن و نیز ولایت‌فقیه و مبانی امام خمینی (ره) را شناخته و آن گاه در حمایت و دفاع از نظام و رهبری بپردازد چون این دفاع عالمانه بوده و مردم را از شک به‌یقین رهنمون می‌کند.

حجت‌الاسلام خمینی تصریح کرد: روحانیون باید از راه‌های مختلف مثل تریبون رسمی و عمومی، دغدغه دین مردم را داشته و با وجود اینکه خداوند متعال حافظ این دین است، اما باید روحانیون نیز مردم را آگاه کنند، چون در قیامت باید پاسخگو باشند.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه‌ای که امام خمینی (ره) بر دوش همگان قرار داده، این است که جمهوری اسلامی ایران را حفظ کنند، اظهار کرد: در این رابطه بی‌شک ضدانقلاب از انحراف جمهوری اسلامی خوشحال بوده و از هر کاری برای ایجاد انشقاق، مشکلات و اختلاف در آن استفاده می‌کند.

نوه امام خمینی (ره) با بیان اینکه علمان دینی باید مردم را از کبر و بدبینی دور سازند، گفت: نگاه به عالم دینی که در دین مبین اسلامی موردنظر است، افضل عبادت بوده، چرا که چنین کسی خودبینی ندارد و باید خضوع، خشوع و اخلاق اسلامی را از او آموخت.

وی افزود: زمانی که مردم به چهره روحانی می‌نگرند باید رنگ اعمال وی را متوجه و خصوصیات آن را بدانند و در این زمینه، در روحانیت اصیل و سنتی، ریا معنا ندارد و یک عالم دینی با اخلاص باید از هواهای نفسانی خود کاسته و به اخلاص اضافه کند.

حجت‌الاسلام خمینی بیان کرد: هزاران شهیدی که ایران اسلامی برای حفظ کیان خود تقدیم انقلاب کرد، جوانان پاکی بودند که خالصانه گام برداشته و این فضای اخلاص را نیز امام خمینی (ره) با انقلاب شکوهمند به وجود آورد.

وی با تأکید بر اینکه کسانی که مسئولیتی در جمهوری اسلامی ایران دارند بیش از دیگران نسبت به زندگی خود دقت داشته باشند، تصریح کرد: کسانی که از قشر روحانی مسئولیتی را قبول می‌کنند، باید همانند افراد عادی زندگی کنند

نوه امام خمینی (ره) در پایان  با بیان اینکه مدیریت فکری انقلاب مرهون تلاش روحانیت است، گفت: پرورش طلبه تراز انقلاب اسلامی، رسالت حوزه علمیه است.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha