جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حج الاسلام کاظم لو

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: تلاش ما این است که حوزه علمیه خواهران الوند راه اندازی شود و برای مهر ۹۷ نیز پذیرش طلبه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام رضا کاظم لو، صبح امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان گفت:   1400 طلبه در حوزه خواهران قزوین در حال تحصیل و چهارصد نفر دانش آموخته در حوزه آموزش مشغول هستند و از این تعداد 1250 نفر در مقطع کارشناسی و بقیه در کارشناسی ارشد حضور دارند.

وی ادامه داد: طلاب خواهر نه شهریه می‌گیرند و نه شهریه می‌دهند و ما بودجه دولتی نداریم، مسئول تامین اساتید نماینده ولی فقیه در استان است و خیرین در حوزه تامین بودجه به ما کمک می‌کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین خاطرنشان کرد: در موسسه آموزش عالی حوزوی سه رشته تفسیر و علوم قرآنی و فقه و اصول و کلام با گرایش امامت درحال تدریس است.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین افزود: نزدیک به 500 مدرسه علمیه در سطح کشور و شش مرکز آموزشی حوزه خواهران در استان وجود دارد که در قزوین سه مدرسه و دیگر مدارس در آبیک، تاکستان و بویین زهرا فعال هستند

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که حوزه علمیه خواهران الوند راه اندازی شود و در برای مهر ۹۷ نیز پذیرش طلبه داشته باشد.

 وی با بیان اینکه حوزه علمیه پس از انقلاب جان ویژه ای گرفت، ابراز کرد: هدف حوزه علمیه خواهران تربیت بانوان عالمه و بصیر و متخلق به اخلاق اسلامی، پرورش متخصصان کارآمد برای تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی، تعلیم و تربیت در حوزه‌های علمیه به صورت مدرن و پرورش محقق و پژوهشگر است.

 وی ادامه داد:  پذیرش خواهران به دو شیوه تمام وقت و پاره وقت انجام می‌گیرد و متولدین 1361 به بعد می‌توانند ثبت نام کنند. در شرایط تمام وقت همه واحدها تحت نظر استاد گذرانده می‌شود و در دوره پاره وقت کلاس‌ها بعدازظهر و بدون شرایط سنی برای بانوان برگزار می‌شود.

 حجت الاسلام کاظم لو خاطرنشان کرد: طلاب در زمینه کارآفرینی و تولیدات خانگی زیرگروه کانون اقتصاد مقاومتی فعالیت دارند که اهداف این کانون‌ها آموزش متخصص برای همکاری با نهادهای مختلف استان در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی است؛ همچنین تفاهم نامه ای میان حوزه و حرم رضوی امضا شده که کانون خادمان حرم رضوی راه اندازی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha