جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ لطف بدین معنا است که خدا با وجود گناهان و لغزش ها و نافرمانی بشر، هدایت خود را برنداشت و باز هم با فرستادن نبی به مردم لطف کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از پاسداران گفتند: خدای متعال انبیاء الهی را به سمت مردم فرستاده تا بشر را هدایت کنند.

معظم له با بیان اینکه فرستادن انبیاء به سمت مردم در حقیقت لطفی از جانب خدا است، اظهار داشتند: لطف بدین معنا است که خدا با وجود گناهان و لغزش ها و نافرمانی بشر، هدایت خود را برنداشت و باز هم با فرستادن نبی به مردم لطف کرد.

ایشان افزودند: مردم کسانی بودند که در روزی 70 نبی را کشتند و این نشان می دهد، انسانها به دنبال هدایت نبودند، ولی هدف خدای متعال هدایت بشر بود و می خواست مردم گمراه نشوند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: انبیاء الهی و امامان معصوم(ع) دلسوز و هادی جامعه می باشند و هدف این است بشر سعادت مند شود و حتی برای هدایت بشر سختیهای زیادی را تحمل کردند ولی دنبال نجات مردم بودند.

معظم له بیان داشتند: خدا انسان را در هدایت آزاد گذاشته، ولی قصد این بوده و هست که بشر گمراه نشود.

ایشان با بیان اینکه انسانها در مقابل دنیا به دسته های تقسیم می شوند، دسته ای وابسته به دنیا هستند و از خود در برابر دنیا اختیاری ندارند، برای رسیدن به منافع به دنبال همه چیز می روند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: اما در مقابل افرادی هستند که وابسته به دنیا نیستند، تعلق به دنیا ندارند، دنیا را وسیله برای برای متاع بالاتر قرار می دهند، کسانی که در این دسته قرار دارند، سعادت مند هستند.

 

۴۰/۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha