جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم ختم حجت الاسلام و المسلمین شیخ احمد علی مروج

استاد حوزه علمیه همدان تکریم عالمان دینی را پاسداشت ارزش ها دانست و گفت: مرحوم حجت الاسلام و المسلمین شیخ احمد علی مروّج دارای اراده ای مصمم بود و در کار و هدف خود با جدیت فراوانی فعالیت می کرد و تواضع این عالم فرزانه سبب شده بود تا جوانان بسیاری در کنار ایشان جمع شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حسن طاهری،در مراسم درگذشت حجت الاسلام و المسلمین شیخ احمد علی مروج، از اساتید حوزه همدان و مبارزان انقلابی گفت: امیر مومنان علی(ع) به ما بندگان در دعای کمیل آموزش داده که در همه زمان ها باید به یاد خداوند متعال و مناجات با او باشیم.

وی تصریح کرد: یونس نبی(ع) در زمانی که گرفتار شد به این نتیجه رسیده بود که غیر خدای تعالی کسی قادر به کمک به او نیست و باید خداوند متعال را صدا بزند.

استاد حوزه علمیه همدان گفت: خداوند متعال ولی و سرپرست کسانی است که ایمان آورده اند، اهل بیت(ع) در مناجات خود با خدای تعالی به آموزش توحید و خدامحوری را داده اند.

وی در ادامه با اشاره به علمای ربانی اظهار داشت: عالم دارای جایگاه والایی نزد خدای تعالی است، نبی مکرم اسلام(ص) می فرماید خواندن نماز جماعت به امامت یک عالم همانند نماز جماعت پیامبر اکرم(ص) است.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری گفت: تکریم عالم دین به معنی تکریم نبی مکرم اسلام(ص) و درنهایت رسیدن به بهشت است و کسانی که در مراسم ختم و کفن و دفن حجت الاسلام و المسلمین شیخ احمد علی مروج شرکت کرده اند، خدای تعالی به آنها اجر بالایی خواهد داد.

وی در ادامه افزود: حجت الاسلام و المسلمین شیخ احمد علی مروج دارای اراده ای مصمم بود و در کار و هدف خود با جدیت فراوانی فعالیت می کرد و تواضع این عالم فرزانه سبب شده بود تا جوانان بسیاری در کنار ایشان جمع شوند.

استاد حوزه علمیه همدان گفت: این استاد اخلاق و تواضع حوزه علمیه همدان در تمام مدت زندگی خود از مدیریت حوزه علمیه همدان تا دیگر زمان ها خالصانه در راه پیشرفت حوزه های علمیه فعالیت کرده است.

وی در پایان گفت: حجت الاسلام و المسلمین مروج یکی از مشاوران آیت الله آخوند(ره) بود و در امر تاسیس کتابخانه غرب فعالیت های فراوانی را انجام داد تا این میراث گهر بار در حوزه علمیه همدان به ثمر بنشیند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha